• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasigt dometic rm7655

F

F.d. 53396

Guest
Hej
Några tips mitt kylskåp värkar ha pajat dometic rm 7655 frysen blir kall men kylen får jag bara upp 12grader i,
Har provat både 12v och 230,
Husbilen är från 2008 ska det inte hålla längre?
Ska på semester i morgon söndag
 
F

F.d. 23327

Guest
Sv: Trasigt dometic rm7655

det är väl samma kylslinga till båda?kolla så dörrens tätningslister inte äär otäta
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Trasigt dometic rm7655

Hej
Några tips mitt kylskåp värkar ha pajat dometic rm 7655 frysen blir kall men kylen får jag bara upp 12grader i,
Har provat både 12v och 230,
Husbilen är från 2008 ska det inte hålla längre?
Ska på semester i morgon söndag
  1. Sota avgasröret, sen får du nog kyla i det!!!! Ove.
 
F

F.d. 53396

Guest
Sv: Trasigt dometic rm7655

Hur sotar man?
Borde det inte fungera på el även fast man inte sotat?
 

Galaxy

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Borås
HBK-Nr
184
Medlemskap
2024
Sv: Trasigt dometic rm7655

Hej

Detta problem kan uppstå om inte bilen står i våg, 3 graders lutning räcker för att störa skåpets funktion.
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Trasigt dometic rm7655

Hur sotar man?
Borde det inte fungera på el även fast man inte sotat?
Hej. Ang. det här med att sota avgasrör till kylen. Ta bort gallerna på karossidan (2st) i det det övre ser eller känner du var avgasröret är där sitter det en böjd järntråd som går ner i röret ,i slutändan på tråden finns en skruvad plåt dra denna tråd upp o ner ungefär som en villaskorsten sotas. Om du ej kommer åt uppeifrån ta bort eller vik ut brännaren och för in en järntråd nerifrån och uppåt och sota den vägen. mycket troligt rasar det ner sot då. Innan åtrmontering av brännaren gör ren .blås och knacka fäsiktigt på den (provtänd sen )Förhoppningsvis funkar det nu. Ove.:bye::mh:
 
Toppen