• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasig Reich E-Box till Burstner

gnillib65

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
SVEDALA
HBK-Nr
11353
Medlemskap
2024
Min E-box från 2005 har lagt av totalt. Verkar som den har blivit för varm. Någon som känner till en verkstad eller person som kan reparera eller byta boxen? Helst i Skåne!Reich  E-box front med kablar.JPG
 

Cresendo

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Lomma
HBK-Nr
13455
Medlemskap
2024
Min E-box från 2005 har lagt av totalt. Verkar som den har blivit för varm. Någon som känner till en verkstad eller person som kan reparera eller byta boxen? Helst i Skåne!Visa bilaga 209727
Eftersom jag bor i skåne sökte jag efter en kompetent elektriker under januari i år. Utan resultat de jag hade kontakt med förstod inte problemet.
Vågade då inte lämna bilen till någon av dem. Kan bli hur dyrt som helst.
 

ktm450exc

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
25407
Medlemskap
2024
Hej o tack för snabb återkoppling. Hur dyrt blev det kalaset och hur lång tid tog det innan du var körklar igen?
hej.

i mitt fall hade jag tur då dom hade en box liggande som en annan kund inte hämtat ut, jag betalade 11,800:- plus frakt men fick då lite rabatt.

tror dom tar 14,800:- fullt pris när dom får beställa från Tyskland.

tog två dagar att få den skickad och sen ca 1 timmes installation, alla original kontakter passar i den nya så det var plug and play..
 

Cresendo

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Lomma
HBK-Nr
13455
Medlemskap
2024
hej.

i mitt fall hade jag tur då dom hade en box liggande som en annan kund inte hämtat ut, jag betalade 11,800:- plus frakt men fick då lite rabatt.

tror dom tar 14,800:- fullt pris när dom får beställa från Tyskland.

tog två dagar att få den skickad och sen ca 1 timmes installation, alla original kontakter passar i den nya så det var plug and play..
Det är bara att gratulera. Du kom billigt undan.
 

Janne Hallin

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
26567
Medlemskap
2024
Jag har också problem med min e-box Reich Burstner 2007 Delfin. Vid längre färder signalerar den overloud på displayen och avger et singnal
Signalen slutar efter en stund. Ett byte är dyrt. Frågade Instek om de kunde reparera boxen. Svaret jag fick är att slutat reparea dessa boxar
Det finns inga reserverar att få tag i och man slängt mätutrustningen. Kan beställa en ny för nästan 19000:-.
Det blir osäkert att köra på resa med den befintliga boxen om den skulle paja ihop. Ingen kyl, vatten, toa.och övrig utrustning.
Vart kan man beställa en box för 19000kr snälla svara jag skulle vilja beställa
 
Toppen