• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasig klämma.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Trivialt ämne men här brukar finnas hjälp att få! Den här klämman behagade gå sönder och jag har svårt att hitta en ersättare till den!

klämma.jpg

Någon som vet vad den kallas och var man köpa den?

Jappe

sven.k

HBK Medlem
Kommun
Habo
HBK-Nr
7561
Medlemskap
2025
Sv: Trasig klämma.

Ser ut som vad jag kallar GK-klammer. Används oftast av kylföretag vid klamring av kopparrör som vibrerar. Kontakta en kylfirma så kanske det löser sig.

Sven.k

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Alla lastbilsverstäder med någon stolthet har dylika.
(Volvo, Scania)
//W

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025

Hej!
Jag kallar den Olssonklammer, finns på bl.a. Würt.

Hälsningar

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nyfiken. Vart ska den sitta?

Eftersom jag har rökt cigarretter ihärdigt i hela mitt liv utom de senaste åren så har jag begåvats med KOL och orkar därför inte alltid lyfta upp cyklarna i garaget bak i husbilen; jo orkar gör jag men får ibland lufthunger efter en sådan prestation. Lufthunger är inte kul, mycket värre än andfåddhet! För att slippa lufthungern så har jag ordnat med en talja så att jag kan hissa upp cyklarna i bilen.

cykelklammer 1.jpg

Bilden visar var jag placerat klämringen runt ramen alldeles ovanför framgaffeln och där fäster jag en S-krok i blocket.

cykelklammer 2.jpg

Jappe

Toppen