Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har nu monterat min nya kart/läsplatta hållare. Innan jag beställde hållaren pratade jag ned en kille på firman i Tyskland som kunde lika dålig engelska som jag. Jag fick klart för mig att detta är en originalhållare och passar till de flesta modeller av Fiat Ducato mfl. Se inlägget som jag länkar till dit jag beställde från. Jag ringde också till Svenka Fiat i Stockholm och pratade med en tekniker på supportsidan.
Så här är det, det är inte hur och vilka airbags som finns i bilen som bestämmer vilken karthållare som monteras vid leverans, det är beställaren (köparen) som väljer detta. Det har inget med airbagen att göra.
Det finns inte heller någon risk att montera denna hållare även om airbagen blåses upp så händer inget eftersom den sitter bakom airbagen. Så som någon skriver att det skulle flyga iväg projektiler av mobiler, läsplattor etc är helt fel. Det blir farligt endast om det finns något monterat mellan airbagen och förare eller passagerare. Det finns ju luckor, täckpanel på rattar och många andra lösningar för att dölja dessa airbags, dessa viker undan när det smäller men de flyger inte iväg. Den info jag fick av Fiat och leverantören i Tyskland tror jag mer på än de som tror sig veta i den här tråden.
Jag bifogar bilder på montaget och kommer att stänga tråden om ett tag om det inte kommer relevanta inlägg.
Kanske dags att revidera detta inlägg och sedan stänga tråden? Om du har den stora airbagen så blev det nog inte så bra.
Annars ser hållaren riktigt bra ut men jag skulle inte våga utan att vara100% på att det sitter rätt airbag i bilen, någon som vet hur man ta reda på det?