• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasig elektronik i HB'n & ett tips

• Startad av Startad av F.d. 58882
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 58882

Guest
Nu har manöverpanelen i HB'n pajat. Det är ett inlött backupbatteri som läckt & frätt upp kretsarna på kortet & några processorer. Jag hörde med Autohallen i Hol vad en ny panel skulle kosta & fick svaret 16000:-, ett ockerpris utan dess like. Googlade lite på nätet & hittade Leisure Electronics i Wales som reparerade till ett mycket billigare pris. Jag ringde Bosma Campers där jag köpte HB'n & dom tog på sig felet & betalade för en ny panel (fick pengarna idag). Jag hade även lagt ut en fråga om handlare i Tyskland & fick svar med länk av Hasse o Majan med en länk. Dit ringde jag & beställde en ny panel till det facila priset (jämfört med Autohallen) av 940 EURO =8890:-, en skillnad på hela 7710:-.
Nu till tipset som är Leisure Electronics i Wales. Öppna länken & titta på hemsidan där det visas ett urval av vad dom reparerar. När jag pratade med dom sa dom att dom reparerar till kunder runt om i världen & har hitintills reparerat till ett 15-tal i Sverige.
Gallery

Hoppas någon har nytta av länken. Sådana här prylar är uppenbarligen svindyra i Sverige & här kan man tjäna en bra slant.

Bennie

Tillbaka
Toppen