• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasig bakbroms, superservice

Eva & Kenneth

FD HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10469
Medlemskap
2023
Sista biten till ställplatsen Gamleby båthamn började det plötsligt skrapa metall mot metall vid ena hjulet. Morgonen efter sökte jag på Eniro närmaste verkstad, som visade sig vara 350 meter från ställplatsen, Richards bilservice. Jag ringde och frågade om de kunde kolla felet. Trots att verkstadskillen hade fullt med arbete den dagen tittade han på bilen på morgonenen och konstaterade att ett bromsbelägg var trasigt. Det skulle ta ett dygn att få fram nya belägg. Men eftersom vi var på väg mot Sundsvall lovade han att han skulle försöka hitta en lösning på bromsproblemet. "Kom tillbaka klockan ett så får vi se hur det har gått". När vi kom tillbaka hade han lagat bromsen provisoriskt på sin lunch. Han byggde ett nytt belägg av ett annat belägg så att det passade vår bil. Vi kunde köra vidare mot Sundsvall. Helt otroligt att det finns verkstäder kvar som kan improvisera och lösa problem på bästa möjliga sätt. Det kallar jag mycket god service.
 
Toppen