• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Transparent solskydd till vind-sidofönster

Håkan Varnhem

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Skara
HBK-Nr
28349
Medlemskap
2024
Hej
Jag är intresserad av det transparenta solskyddet som bland annat säljs av campingaffaren.se. Det kostar ca 1800 kr och det är av märket Hindermann. Det ska hindra insyn ta bort värmeinstrålning men man ska se ut hur bra som helst. Är det någon som har provat det och är det bra?
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Vi har ett komplatt sett från RV-Masters dvs även för frontrutan. Jag antar att du ska använda dem när ni stannar bilen. Ifall du tänker på något under körning så är det något annat. Det finns regler för hur tonade/mörka sidorutorna får vara.
 

Håkan Varnhem

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Skara
HBK-Nr
28349
Medlemskap
2024
Vi har ett komplatt sett från RV-Masters dvs även för frontrutan. Jag antar att du ska använda dem när ni stannar bilen. Ifall du tänker på något under körning så är det något annat. Det finns regler för hur tonade/mörka sidorutorna får vara.
Hej, ja det är när vi står still, har sett RV-masters men prisbilden är lite annorlunda. Är ni nöjd med deras? fäster man dom med magneter?
 

bomaud

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13273
Medlemskap
2024
Det såg ju riktigt bra ut. Det fästs med sugkoppar va? Hur tycker du det fungerar? Lätt att montera och ta bort? Sitter det kvar även under längre perioder?
6 st sugkoppar ingår , sitter bra med dessa. Det finns många motiv att välja mellan , man även bifoga eget foto så trycker de det. Min storlek kostade under 1 000:-.
 
Toppen