• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

transformator

mojjen

HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
4526
Medlemskap
2026
Hej
Jag undrar om det är nån som vet var man kan få tag på en transformator till en gammal IKEA-säng (ribbotten höj o sänkbar) .
IKEA har nämligen inga reservdelar till en så gammal säng ( ca 7 år).
Transformatorn är på 230 v till 27 v.Har sökt på nätet, samt varit hos Kjell o company idag men utan resultat.

Hoppas nån har nåt förslag
Tack på förhand

Sv: transformator

Kan detta vara något?

Noratel - transformer, reactor and power supply / Noratel / Produkter ...
Noratel - transformer, reactor and power supply / Sweden / Välkommen! › ... › Produkter › DC-ström-försörjning › 230/27,4 VDC
Primär spenning: 230 V. Frekvens: 47-63 Hz. Sekundär spenning: 27,4 VDC. Ström: 4,0 A. Effekt: 4,0 A. Art. nr.: 6-194-003036. E-number: 5244062. EAN nr.

Hälsar Björn

Lik- eller växel-spänning? Ofta markerat med = för likspänning och ~ för växelspänning.

IKEA är ju ett bra o ansvarstagande företag konstigt att de inte ha reservdelar.

hej, o tack för svar. Har hittat nya transformatorer på en firma som heter Phoenix Mecano. Har beställt dom idag.

Mojjen: Vilken beställde du? Har varit i kontakt med firman och dom kunde inte hjälpa mig. Kanske inte samma transformator som din?

Tillbaka
Toppen