• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trafikförsäkring för ett avställt fordon

Rotax

HBK Medlem
Inlägg
202
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Transportstyrelsen är fantastiska de har sänt ett meddelande med rubricerad lydelse, Transportstyrelsen har fått in ett trafikförsäkringsbevis för detta fordon med dig som försäkringstagare. Enligt vägtrafikregistret är fordonet avställt.
Jag har bytt försäkringsbolag, det går inte att byta försäkringsbolag om fordonet är avställt, då blir det bara fel, som transportstyrelsen är vänliga att rätta till.
Det tog 24 minuter för försäkringsbolagets handläggare att rätta problemet.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Jag har bytt försäkringsbolag när den är avställd, inga problem alls. Bara det finns ett ny försäkring redo. Även gjort detta mitt i kontraktsperioden. Bara att ringa det bolag som man har och säga upp sin avställningsförsäkring. Men den måste vara avställd. Så kan du byta till ny
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Det har förmodligen att göra med att det inte går att ställa på ett fordon som inte är försäkrat.
Transportstyrelsen behöver veta till vilket bolag de ska skicka uppgiften när fordonet ställs på. Se bif bild
 

Bilagor

  • Påställning.jpg
    Påställning.jpg
    100,9 KB · Visningar: 27
Toppen