• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol Trøblete Truma

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
292
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Måtte ta en langtur nordover for en begravelse denne uka, og tok bobilen da det var litt for langt å kjøre hele veien i én etappe. Da jeg parkerte underveis onsdag kveld og koblet på gassen nektet Trumaen å fyre opp, selv om både kjøleskap og kjøkkenbrennere funket fint. Jeg prøvde flere ganger, og skrudde også av kjøleskapet og skiftet til ny gassflaske i tilfelle det begynte å bli dårlig med gass i den gamle, men det var null respons. Jeg hørte Trumaen klikke til, og hørte tikkingen fra elektronikken (tenneren?) i noen sekunder, før den gikk over til rødt hver gang.

I og for seg ingen krise uten varmeapparat nå som det er så varmt ute, men litt kjipt å måtte ta morgenstellet i kaldt vann. Kjørte de siste milene torsdag morgen, og lot kjøleskapet gå på gass mens jeg var der. Etter begravelsen begynte jeg på tilbaketuren, og etter ca 4 timers kjøring parkerte jeg for natten. Tenkte for moro skyld at jeg ville prøve Trumaen en gang til, og denne gangen fyrte den opp på første forsøk!

Eneste forskjell mellom onsdag kveld og torsdag kveld er at jeg lot gassen være tilkoblet da jeg dro fra begravelsen, men hovedkranene inni bilen var skrudd av under kjøringen. På veien opp koblet jeg ikke til gassen før jeg parkerte onsdag kveld, og dette var den første turen hvor gassanlegget ble benyttet siden jeg tok gasstest i vår. Kan det være en sammenheng her, eller er det rent tilfeldig? Noe jeg kan sjekke eller gjøre preventivt for å unngå samme problem senere?

På forhånd takk for svar og tips!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.174
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Min trumma kontroll/termostat bråkade också... Jag tog loss den ock rengjorde den med elektronik spray.... Sen fungerade den några år till.....oxid i truma kontrollen..
 
Toppen