• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt beteende på parkering i Ystad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Vill påstå, inte husbilsägare som pissar i omgivningarna. Var där för ett par dagar sen, såg då ett antal göra sina pissutsläpp vid silo och nätet mot järnväg. Dessa pers kom från den vanliga parkeringen samt från okänt håll.
Vet inte hur det är på denna plats. Men kring husbilar på många många platser har jag sett mycket revirpinkande.
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
446
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Vill påstå, inte husbilsägare som pissar i omgivningarna. Var där för ett par dagar sen, såg då ett antal göra sina pissutsläpp vid silo och nätet mot järnväg. Dessa pers kom från den vanliga parkeringen samt från okänt håll.
Här är det en som varit där och menar ej folk från husbilarna
men ni andra har ni också sett det ?Kanske beror att dom har toalett i husbilen.Linknar gråvatten inläggen detta .
 
Senast ändrad:

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Här är det en som varit där och menar ej folk från husbilarna
men ni andra har ni också sett det ?Kanske beror att dom har toalett i husbilen.Linknar gråvatten inläggen detta .
Ja, här var det en, och ej från husbil.
Vet vi hur många boende som sett folk från husbil?
 

Leekström

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30807
Medlemskap
2024
Vad det gäller Ystad.
Vi åkte förbi husbilsparkeringen i middags.
Tyckte mig kunna se två baja major på platsen.
Så nu borde problemen vara lösta.

Krister
SÅ borde problem hanteras på fler platser, inte med generella förbud för en hel grupp! Om ett fåtal (eller flertal) badgäster skräpar ner på en badplats sätter kommunen upp fler soptunnor och/eller tömmer oftare, de spärrar inte av badplatsen för alla badgäster.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Läs inläggen #12, #14, #22 och #23 en gång till så kanske du anar vad som menas med "2" i detta sammanhang (som tycks vara användning av toalett eller bland grönsakerna när man gör sina behov).
Fint och trevligt utömmande svar. Såg med spänning fram hur detta skulle presenteras. Tack
 

Björne

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
30339
Medlemskap
2021
Ystads kommun har gått husbilsgästerna till mötes och skapat ytterligare en bra parkering.
Den ligger nära centrum och hamnen och är en enkel plats med låg kostnad som så ofta efterfrågas.

Eftersom husbilar har toalett och stora tankar så behövs ju ingen mer service, eller hur…..
Tyvärr så missköts platsen direkt och här är ett utdrag ur en artikel i Ystads Allehanda som tyvärr ligger bakom betalvägg.

De e väl konstigt när man blir anvisad plats så kan man väl använda bilens bekvämligheter
som toa o dusch .varför förstöra .tycker ni att de e jobbigt att tömma era toaletter .ta in på hotell istället . sälj bilen o förstör inte för dom som sköter sig
 

Alina5

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ale
HBK-Nr
15754
Medlemskap
2024
Vilka dåliga husbilar vissa köper som inte har en toa i HB... ;)

Nej skämt o sido.

Far folk runt o fjölar utomhus i tätorter så dröjer det inte länge innan vi är portade i centrumnära parkeringar.

Använd toaletten ni har betalat dyra pengar för i era husbilar.

Det finns bra sanervätska som gör det nästan luktlöst och billiga latexhandskar på tex. Biltema, Jula och andra ställen.

Använd hyfs och vett. Det är enkelt.

Tror inte ni som beter er så hade velat ha fjölande människor vid er hemadress.
Man kan installera ett SOG-system så slipper man alla problem med lukt och kemikalier.
 

Alina5

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ale
HBK-Nr
15754
Medlemskap
2024
Så du menar om jag inte vill göra 2an i min toa då ska jag ta in på camping och inte få stå på ställplats eller pakering
Du står väl var du vill, men du smyger väl inte ut och gör nr 2 i buskarna! Jag kan rekommendera att installera ett SOG-system i husbilen. Aldrig mer någon lukt, du kan skippa otäcka kemikalier; du måste såklart tömma tanken men det fixar du säkert.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Oavsett, inte så trevligt att se på när någon misslyckas med att deponera nr 2 på rätt sätt, såg tillsammans med andra en tysk på stpl. i Coswig som förtvivlat petade ner tollarna som inte ville dit dem skulle....nä, tvåan gör vi aldrig i husbilen...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Oavsett, inte så trevligt att se på när någon misslyckas med att deponera nr 2 på rätt sätt, såg tillsammans med andra en tysk på stpl. i Coswig som förtvivlat petade ner tollarna som inte ville dit dem skulle....nä, tvåan gör vi aldrig i husbilen...
Konstiga vanor. :rolleyes:.... Vi alla har ju våra perversa läggningar :eek:..... Men att sen berätta för andra om sina läggningar är ju också lite perverst...:rolleyes:.
Jag skulle gärna vilja se alla er stå och titta på han som gjorde 2:an.,... För jag undrar hur ni alla fick plats i hans hb-toalett :applaus::twitcy:;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen