• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

F

F.d. 55554

Guest
190222/2
Som kompensation för rundorna och rundan i förmiddags, tog jag en kisserunda med Rappe och Gittan.
Det blev en runda på 2,42km i 4,3km/tim, Rappe skall ju kissa på 100 ställen, lukta på 50,
därför går det sakta, men dock en runda.:yes:
Måste gå av mig efter rabarberkakan och mycket vanilås, testar att göra glass av en del vaniljsås.:twitcy:

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190223
@Åsa o Hasse
Det stämmer, jag skrev fel, 100 luktningar och 50 kisspauser, därför går det inte så fort. :yes:

Jag börjar tydligen må bättre, lade mig 22.30, sov gott till strax efter 01, vaknade och kunde inte somna om.
Fram med plattan, in på Hbk och kollade läget, sen blev det nyheter, uppdatering av program,
strax efter 03 stängde jag ner plattan och försökte sova, strax innan 04 kollade jag klockan igen och sen kom John Blund.
Som vanligt ringde mobilen kl 08.00, frukost och en kort vila i sängen, strax efter 9 var det dags för rundan, det blev 6,1 km/tim, en förbättring.
Benen var OK, andningen lite bättre, jag märker direkt om det ändras, dels på hastigheten dels på andningen.
Ett sätt att mäta hur kroppen mår.

På rundan hördes Bofink,Talgoxe, Blåmes, olika duvor, i ett buskage satt ett gäng Pilfinkar/Gråsparvar,
dom hade möte, alla kvittrade i näbb på varandra.
Eftersom det är vackert väder blev det en runda med Gittan och Rappe i eftermiddags,
bara för att jag skall hålla kroppen i gång.
Det blev en lång extra runda,3,0 km i 4,1 km/tim, nu blir det Zoégas kaffe och fastlagsbulle,
Rappe fick springa av sig, nu ligger han i hallen helt utslagen.
Jag har klarat mig bättre. trots att det inte blev någon siesta efter lunch.
Det skulle blivit vaniljglass efter den stora laddningen vaniljsås, den behöver töa först.
Men det tar vi i morgon

Trevlig fortsättning på helgen!
Kramizar från oss!!

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190224
Var nog lite för kaxig i går, resultatet av den långa runda kom i dag, jag är ordentligt trött.:wub:
Blev en timme i sängen vilket hjälpte lite.
Blir ingen runda nu på morgonen, det blev nästan 5km i går.
Får se om jag piggnar till ordentligt senare och tar en runda i :msn_sun: med Gittan och Rappe.:dog:
Just nu är det 4.5° på skuggsidan, solen har inte nått fram så den lyser på balkongen,
den skuggas av ett stort hus, blir gott att sitta där med en kopp Zoégas :msn_coffee: och Gittans kanelbullar.

Trevlig söndag.

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190224/2
Det blev en runda med Gittan och :dog: Rappe så han fick gjort sina behov och sprunget av sig
Rundan blev 2,46km lång, hastighet 4,2 km/tim, alltså ingen mätrunda, som jag kallar min egen runda.
Gick utan Lungplus, men kände ändå av lungorna, inte mycket, men märkbart.:(
Nu kl 3 blev det Zoégas kaffe och kanelbulle.
Trevlig fortsättning på söndagen.:yes:

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190225
Jag gav mig f-n på att komma igång ordentligt med mitt gående!:yes:
Dagens runda gick i 6,6 km/tim, benen gick av sig själv, det var mest problem med lungorna som inte riktigt hängde med .
Men vadådå, det var bara att hänga med benen, inte mycket annat att göra.:twitcy:
Jag brukar inte ge mig i första taget..

Igår skulle jag fixa Brylépudding, <--(receptet) som vanlig missade jag en del på receptet,
typ: vattenbadet, äggen skulle vispa ihop med vaniljsocker, mjölken/grädden skulle kokas upp.
Det blev vispgrädde i stället för kaffegrädde, blandningen skulle silas,
jag har ingen brännare till att bränna sockret på toppen, men det gick lika bra utan.
Kan det bero på att jag bara ser med höger öga??.:wub:
Kontentan av det hela blev att puddingen blev jättegod, Gittans kompis blev så betagen att hon tog 2 ggr.
Det som saknades var Zoégas kaffe, med det var FÖR sent på kvällen för det.
Jag kommer ihåg när min mor lagade Brylépudding, vi, 6 ungar slogs om att ta knäcken i stekpannan.

I morgon är det dagen D, D som i domen, klockan 10.00 skall vi träffa läkaren för att höra vad som skett eller skall ske!
Har behandlingen hjälp eller inte?
Vidare behandling eller inte??
Är det kört eller inte???
Det är som Hamlet! " Vara eller ikke vara":swoon:

Ha en bra dag och en bättre i morgon, hoppas jag.:msn_fingerscrossed:

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
Tackar för alla glada tillrop inför läkarbesöket.:yes:

190227
I dag har det varit en tuff dag,
1. Beslut att ta,
2. Jobbig information från läkaren att ta in!

1.
Kl 8.30
skulle vi titta på en lägenhet i ett trygghetsboende, 70+,
bra oavsett vem av oss går bort först, allt finns i huset enligt nedan
.
"Trygghetsboendet på Drottninghög har 60 lägenheter.
Du kan välja mellan lägenheter som har ett eller två rum och kök.
Lägenheterna är tillgänglighetsanpassade och har kaklade duschrum.
De flesta har keramikhäll med timer och spisvakt.
Alla lägenheter har balkong. (Inglasad)

Detta ingår:
  • Trygghetsvärd som är tillgänglig på vardagarna
  • Gemensamhetsutrymmen
  • Restaurang i närheten med lunchservering alla dagar
Aktiviteter av olika slag.

Ca 10 minuter att gå till Maxi, LIDL, Citygross, Arken ZOO och Netto,
bussar till centrum, tåg och båten till Helsingör.


I går kväll verkar det ha varit skottlossning här i området, polisen hittade inget, detta påverkar givetvis beslutet om lägenheten.
Det blev givetvis ett JA.

2. kl 10.00,
Ta emot information av läkaren på onkologen, det blir en ny behandling, troligen nästa vecka, blir en påse/låda? på magen kopplad till PiccLine, den skall bäras 48 timmar och kopplas sen bort.
Tumören är oförändrad, levern ungefär som innan, någon metastas har försvunnit, någon ny har kommit.
Lungorna, någon metastas har försvunnit, men där har tillkommit fler, men det visste jag eftersom jag fått lite problem med att andas.
Nu väntar jag bara på kallelsen till behandlingen.

Det blev bara promenader från bussen till trygghetsboendet, från lasarettet till Kvantum Söder, sen buss hem.
På Kvantum köpte vi en färdiggrillad kyckling, tillsammans med stekt potatis satt det gott till lunch!
Blir kycklingbröst över till lunch i morgon eller fredag.
Ha en bra dag och krya på Er!:yes:

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190228
Dagens runda gick i 6,5 km/tim. benen går som med ett 9v Duracell batteri,
allt ovanför midjan är bara 9 v vanligt batteri.
:twitcy:

Jag kom i gång efter kl 12, vi har sagt upp lägenheten till den 31/5 och skriver kontrakt på den nya i morgon.
Har tillgång till den nya lägenheten f.o.m den 1/5, det blir dubbel hyra, MEN, skall det fixas något i lägenheten skall det vara gjort INNAN vi flyttar in.
Inte en gång till vi skall bo i en lägenhet som skall renoveras, ALLT skall flyttas från rum till rum under den tiden.
Jag vet inte hur jag mår då, vi skall ta en flyttfirma och städfirma denna gång.
Det vi tar själva är elektronik grejerna, typ TV, datorer.

Hissen är BARA 90x90x200cm, större saker får bäras ner, jag sa till Gittan,
"det är bara att slänga ut det vi inte skall ha från balkongen."
Hon uppskattade inte förslaget? :msn_dontknow:

Jag blev förvånad när det ringde en kvinna från Helsingborgshem, hon vill komma och ta foto av vår lägenhet?
Redan???
Nu blir det till att "visnings/fotostäda" till måndag kl 14.00.:wub:
Det blir till att plocka undan och snygga till lägenheten, balkongen redan klar.:yes:

Jag väntar på besked om kommande behandling, startar förhoppningsvis i nästa vecka.

Under tiden vi drack Zoégas kaffe och kanelbulle ringde onkologen,
ny behandling börjar den 13/3, något på magen kopplat till PiccLine, plockas bort den 15/3.
Största nackdelen med denna behandling är att den kan fräta hål på tarmen,
Får jag ont i magen, då blir det akut in till lasarettet och operation.
Det blir till att :msn_fingerscrossed::msn_fingerscrossed:

Det var allt i dag.
Ha en bra dag och en trevlig helg!:msn_flower::msn_flower::msn_flower::msn_flower::msn_flower::msn_flower:

Jojje
 
Toppen