• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

Goofy

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
7668
Medlemskap
2024
Gittan o Jojje , ni har säkert mycket information att ta in. Men när jag nyss läst "Cancerland Tur & Retur" en bok av Karin Wahlberg (både läkare o patient) så tänkte jag på er. Boken är mycket läsvärd o tar även upp tankar över livet både före o efter cancerbeskedet.
Värmande styrkehälsningar till er båda
 
F

F.d. 55554

Guest
@Goofy
Tackar för tipset, skall kolla på bibblan.

Laddade ner E-boken från bibblan, håller på och läser den.
Hon klarade sig från metastaser och stomipåse på magen.
Det gjorde inte jag!
Min cancerknöl sitter kvar, går inte att operera bort!!

Går att leva utan problem med påsen.

Trevlig helg till ALLA.:yes:

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Ewa o Berry

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
13837
Medlemskap
2024
Hej Jojje!
Vi tänker ofta på dig o er. Hoppas hela tiden att det skall lösa sig för dig. Förstår att du o ni har det jobbigt men kan nog inte ana vidden. Vi träffades i Mijas o hade några muntra dagar tillsammans med er. Allt det bästa till er.
Hälsningar
Ewa o Berry
 
F

F.d. 55554

Guest
181126

Klockan 13 är det dags för rond 2 och dag 1 att ta cytostatika.
Än så länge har jag inte upplevt några större biverkningar, lite mer frusen, bara att ta en tröja till på sig.
Något tröttare, siestan blir lite länge än vanligt och gärna mer än en.
Jo, det värsta är att Zoégas kaffe smakar inte lika gott som innan.
Smällar jag får ta!:yes:

Till vår glädje hittade Gittan "Magdalena" muffins på ett ställe som heter City Handel Helsingborg
Gjorda i Spanien av Santa Teresa, smakar lika gott som i Spanien.
Magdalena.jpg


Ha en bra dag och en bättre i morgon.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
EN glad sak inträffade i fredags, husbilen blev såld, pengarna överfördes till vår sons konto.
Sonen var snäll och skickade över pengarna till Gittans konto i dag.
Nu kan vi se tillbaka med Glädje och lite sorg på ett antal års resor till Spanien och Portugal.
Resorna började hösten 2012 med avbrott hösten 2016 / våren 2017,
sista turen hösten 2017 / våren 2018.

Vi hade bestämt att sälja husbilen (innan min cancer upptäcktes), beroende på ökat antal husbilar och ändrade regler när det gäller parkering på andra platser än ställplatser eller campingar.

Tack till ALLA vi träffat och umgåtts med under dessa resor.:yes:


En mycket mindre glad sak inträffade 26/11 2013!
Strax innan Lyon fick vi telefonsamtal från vår son, vi hörde inte vad han sa, vi körde till första rastplats, stannade husbilen och fick det värsta besked man som förälder kan få!

Vår dotter Sandra hade avlidit 28 år gammal i armarna på sin kille , hon hade blivit opererad för giftstruma på Umeå lasarett.
Läkaren lyckades skada hennes stämband med hes röst som påföljd, plus att han glömt bränna ett blodkärl som droppade ner i luftstrupen, man kan säga att hon drunknade i sitt eget blod.
Det var andra gången det hände på samma lasarett

Det var med brustna hjärtan :msn_brheart: :msn_brheart:vi fortsatte färden ner till Fuengirola, vi valde det eftersom vi inte kunde göra något åt situationen just då eftersom hon dog i Umeå.
Väl ner i Funkan fick vi fixa det som vi kunde, Gittan flög hem till Sverige för begravningen,
jag och Rappe stannade kvar.

Tack Kurita för att ni stöttade mig under dessa dagar!

I dag tände vi ett ljus till hennes ära!

Jojje
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Egentligen kan man ju inte gilla ditt inlägg med ett så sorgligt innehåll.
Det är ju det värsta man kan tänka sig att ens barn dör före en själv. Får en tår i ögat.
Tänker på er här nere i Portugal. Tack för dina fina berättelser som inspirerat oss att göra denna resan!
Ha det gött där hemma trots kylan!
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Hej Gittan o. Jojje.
Det blir tomt att inte träffa på er i Europa i denna bilen längre. Det har ju blivit ett antal gånger.
Men skönt att ni fått den såld.
Även om ni säkert kommer att sakna den.

Screenshot_20181126-232424.png
Här i Rostock 29/4, 18.
Men vi träffas säkert ändå.
Vi håller tummarna för allt ska gå så bra som möjligt för er.

Hälsningar. Krister o. Ursula
 
F

F.d. 55554

Guest
@Krister Ursula 18
Kan alltid hoppas på det!
Kramizar

181127
Hej ALLA pigga och glada.:yes:

Tyvärr kan jag inte säga att jag är pigg, har bara sovit någon timme i natt.
Blev förvarnad av sjuksystern om det igen, hade glömt att det var likadant efter första omgången av cytostatikan
Idag kl 11.00 är det dags för rond 2 dag 2, blir bara 2 STORA sprutor och ingen STOR påse med Cytiostatika.
Påsen tar en timme, sen vänta 20 minuter och sedan sprutorna.
Inga problem med dom eftersom det sprutas direkt i Picc Linen i armen.
Det värsta är att jag blir pinknödig¨av all vätska, för att gä på toan skall hela ställningen med påsarna hänga med.

Nu blir det Zoégas kaffe med Magdalena muffins innan jag åker i väg.

Nu är jag hemma igen, skönt, nu blir det siesta innan Gittan kommer hem.

Kör försiktigt.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
181128

Mår bra även efter gårdagens behandling, har sovet gott i natt.
Dags för läkarbesök i dag på onkologen kl 11.30 för information om min vidare behandling.
Gäller jul/nyårsuppehåll, annars var julafton och juldagen behandlingsdagar, ingen jobbar då.
Nästa behandling nr 3 vet jag när det blir i december

Glömde bilden när jag och Rappe tar siesta.
IMG_20181124_212416.jpg

Ha en bra dag och en bättre i morgon

Blev inte mycket klokare efter detta besök, var inte min ordinarie läkare!
Fick dock svar på mina frågor om CBD olja (är inte godkänd som läkemedel), Immunterapi, inget verkar på min form av cancer.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Hej Jojje o Gittan!
Vi är på väg i Portugal ,men vi följer även din resa. Du är stark och att uppdatera vad som händer är starkt. Vi hoppas med dej o Gittan att man får bukt på din cancer och tänker på er massor. Jag öppnade just ett paket Zoega/ presso, det smakade inte så illa. Man vänjer sig nog.
Varma hälsningar från
Calleinvierno Gun o Kayla
 
F

F.d. 55554

Guest
@Calleinvierno.
Låter bra, kanske hjälper det någon annan som sitter i samma sits som jag/vi gör.
Oftast så pratas det inte om cancer, men jag vågar, skall göra det så länge jag orkar och kan,
sen får Gittan hjälpa mig!

181129
I dag är jag lite mer frusen, fixas lätt med mer kläder eller en runda under under täcket..
Då kan jag även ta siesta.:yes:
Det är värre med förstoppning till stomipåsen, fast jag tagit mina lavemangs påsar, (Optocol)men det hör till efter en behandling.
Det smakar INTE gott.

Nu är det så att det finns en 45gr böj från tarmen och ut till stominpåsen, det är där det stoppar,
annars har jag inga problem med att ha en stomipåse på magen,

Gittan filmade mig i går för att visa hur snabbt jag går, nu blev det inte fullt fart, men nästan.
Hoppas att det fungerar, är ingen höjdare på detta med mobilfilmer och Youtube.


Ha en bra dag och en bättre i morgon.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Håller på dig :msn_thumbup::msn_thumbup:
Min gode vän som gått igenom samma procedurer som du, aktade sig för att äta svamp. Det var det värsta han var ute för och fick rensa bort allt i röret​
 
F

F.d. 55554

Guest
191201

Efter ett antal påsar med Optocol så kom magen i gång, gick ner 4 kg på 3 dagar, alltså full av skit.
Har försökt äta mindre och dricka mer vilket säkert hjälp till att få i gång systemet.
Blev till att byta påse flera gånger per dag , kostar bara 50kr styck tills jag nått högkostnadssumman på 2.250kr.:yes:

Rättelse, det var första köpet, sen sjunker hur mycket jag skall betala.!

Nu blir det till att nästan fasta inför nästa rond med behandling.

Trevlig första advent.:santa1:

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen