• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

F

F.d. 55554

Guest
181220
Lika tungt att andas i dag, men samma hastighet, mår i övrigt bra efter sista behandlingen

Livet med påse på magen!
Värre med mage/tarm, har blivit hård i magen, vilket gör det svårt att få ut bajset i påsen.
Misstänker att hålet i magen är inte lika elastiskt/fleksibelt som det nedre.
När jag blir hård går inte bajset ner i påsen utan fastna mot påsens sida.
Jag får trycka och pressa ner det i påsen, det behöver jag inte göra om bajset är normalt, helst löst.
Nu skulle jag testa en ny smidigare påse, efter rundan när jag skulle pressa ner bajset så körde jag ner tummen mellan påse och mage.
Resultat bajs upp till knogen på tummem, nu blev det den gamla typen av påse.
Nu blev det stå naket en stund och plocka bort det bajs som kom ut, sedan blev det dusch.

Sånt e livet!:yes:
Är det inte andra problem så går det att leva med!

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Kompis

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2024
Du er jo ikke den første med pose på magen, så ved hjelp av det som finnes av nedbrytende stoffer i tarmen, har vel apoteket eller legen midler som til sammen kan lindre utfordringen med treg mage.
Ertsoppa, svisker er vel et kjerringråd som vi sier i Norge.
Pågangsmotet har du, så hold humøret oppe, løsningsorientert tror jeg du alltid har vært, så stå på.
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Jojje och Gittan..
Jojje.. jag beundrar verkligen din förmåga att inte låta dig slås ner av din situation, jag tror det ger oss andra både mod och uppmuntran att möta olika mer eller mindre svåra sjukdomar/tillstånd så här strax innan Jul..
Önskar er båda allt gott och en God Jul..
Hälsningar
Bo o Lisbet Mårtensson
Libom
Malmö
 
F

F.d. 55554

Guest
181221
I dag har jag märkt av behandlingarna eller sprutorna, mått dåligt, illamående och huvudvärk,
det sista botades med Alvedon och Ibumetin.
Rättade till sig efter lunch och en längre siesta.
Är förvånad över att jag inte mått dåligare.
Beror kanske på att jag ofta healar mig själv eftersom jag är initierad/utbildad i
Reiki Healing, 1, 2 och Master.
Använder det numera bara inom familjen.
Mådde även ovanligt bra efter operationen, beroende på min healing.
Uppe och gick flera rundor i korridoren redan dagen efter, sköterskorna undrade om jag tränade inför maraton.
Jag menade på att jag var opererad i magen inte i benen.
Och benen fortsätter fungera!:twitcy:

Trevlig helg. :yes:

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
181222
Dagens runda blev som i går men bara 6.4/km i timmen.
Idag kom det lite snö, ca 1.5 cm, halt på gångvägarna, lyckades ta mig hem utan problem.
Blir kanske enda snö vi får till jul?
IMG_20181222_092159.jpg

I dag har jag inte mått dåligt, om det nu var sprutan som orsakade det,
Dagens kroegryta smakade ännu bättre än i går, brukar göra det. :yes:
Billigt och gott för den som vågar testa. :twitcy:

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
181223
Tack vare att det kommit och kommer lite snö så blev det halare på gatorna än i går.
Grått och tråkigt, men ligger den snön kvar så får vi en grå/vit jul, grå/vit som grannens katt
Nu blev det 6.3km/tim.

Bilden visa nya bussgatan på Planteringsvägen.

181223.jpg

Magen har kommit i gång, nu är jag 4kg lättare, tänk vad skit man bär runt på.
Käkade sviskon och färska dadlar i går och det satte fart på systemet!
Lillejulafton, vi får se hur magen klarar julmaten och julgodis.

Roade mig med att kolla hur långt jag gått sedan 1/5 2018, det blev 343.7km.

Ha en trevlig lördag.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
Vill passa på att önska Er ALLA en god jul med ett kort från Vila real De Santo António Portugal.

God Jul.jpg
Kortet taget för några år sedan då vi firade jul i VrSA.
Bara så ni vet det så saknar vi resan ner till Portugal

Gittan & Jojjeì
 
Senast redigerad av en moderator:

janeleif

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Svedala
HBK-Nr
16829
Medlemskap
2024
Hej Gittan og Jojje.
I ønskes en rigtig glædelig jul og et godt nytår. Vi fik desværre ikke tid til at besøge jer, da Jane fik opereret øje, som hun ikke er tlfreds med, men lægen siger, at det kan tage helt op til 3 måneder før det bliver godt. Men nu er det dårligere end inden, så vi håber. I har jo desværre selv rigelig med problemer, vi håber det går godt for jer.
Kærlig hilsen fra Jane og Leif.
 
F

F.d. 55554

Guest
181224
Så är det julafton, hade hellre firat en "Hjulafton" :santa1: på sydligare breddgrader.:twitcy:
Tog mig friheten att INTE gå min vanliga runda i dag utan bara slappa,:yes:

Startade min gamla dator med XP den är seg som sirap, MEN där har jag otroligt mycket material/bilder/film/musik och program som jag inte har tillgång till längre, eller inte finns.
Där finns 45.000 st? (122 Gb) bilder, en del sedan maj 2000, finns säkert en del dubbletter trots att jag rensat.
230st (70 Gb) egna filmer från Madeira, Azorerna, GranCanaria, våra husbilsresor sedan 20121026.
INGEN av våra barn har visat något intresse av dessa foto eller filmer.
Har 20st små filmkassetter DVC 30/60 som jag har tänkt föra över till datorn,
behöver FireWire och Dazzle till det, troligen skiter det sig, varför bry sig när inte barnen gör det!
Tyvärr har jag bara denna dator, min Samsungplatta och telefon.

Min bärbara (köpt 2013) där sprack skärmen, inte lönt att laga, fick en Toshiba bärbar dator efter en kompis,
den har fungerat tills förra veckan, då blev det en randig skärm och sedan svart och 2 pip när jag startade den.

Innan jag vet utgången av min behandling så lägger jag inte ut ett antal tusen kronor på en ny dator.

Det var nog allt för i dag, god fortsättning på julen.:santa-2-icon:
Krya på Er! (förebyggande) :yes:

Jojje
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes en liten boks fra Pinnacle som kobles til en usb port og som kan hente filmene fra DVC Camera. Søkte på firewire to usb og fikk klar melding at de kabler og adaptere som finnes ikke klarer lyd, men bare video. Det finnes endel på Youtube om problemene med firewire.
 
F

F.d. 55554

Guest
181225
I dag är all snö borta, återigen en grön juldag.
Dagens runda gick bra trots den goda julmaten, eller tack vare.
Jag till och med ökade hastigheten till 6.6km/tim, inte illa av en gammal gubbe. :twitcy:

Nu blir det till att slappa, dricka Zoégas kaffe med Gittans mjuka pepparkaka med vispgrädde på.:yes:
Gottigottgott.jpg

Mjuk Pepparkaka.jpg

Ps
Glömde puffa upp dessa recept innan jul, men här kommer dom.
Syrrans Brantevikssill och Danskens äggsallad.
Ds

God fortsättning på julhelgen.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen