• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trådlöst nätverk i husbil

F

F.d. 10432

Guest
Då och då läser jag på forumet om radioLAN som försigkomna medlemmar monterat i sina husbilar. Det verkar ju mycket praktiskt att koppla datorer och surfplattor till ett modem och ett simkort, särskilt kanske utomlands. Om man dessutom kan koppla in en extern antenn borde kontakten kunna bli väsentligt bättre än med inbyggda antenner placerad inne i bilen.

Vad behöver man för utrustning för att lösa detta. Finns det routrar med inbyggt modem och plats för simkort samt med en antennutgång eller behöver man fler prylar? Vem säljer sådant? Vad ska man räkna med att det kostar?

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Trådlöst nätverk i husbil

Man behöver inga extra prylar, inga extra modem eller routrar!

Kör med internet-delning på iPhone eller med datorn (windows 7). Eller som vi gör och lämnade hem vårt extra router... nu kör vi med "connectify", funkar alltid!

Se Connectify » Your Hotspot, Your Way

Alltså trådlöst eller mobilt bredband med dongel med en dator, sedan connectify-programmet i dator som delar internetet som trådlös router, jätte-enkelt.

hälsning jyrki

Toppen