• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trådlöst internett

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Hej. Förbereder nu vår avfart till Spanska solkusten åker i oktober för att övervintra.
Det är första resan dit.
För att hålla kontakten med bekanta, veta vad som händer i Sverige mm., vill jag komma åt trådlöst internett när vi är på plats. Har fått tag i en bärbar dator Dell Latitude D600 Centrino 1,6 GHz som vi tänker ta med.
Min fråga är klarar vi oss med denna eller behövs något mer????????????????

Hälsningar
RolfH
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Trådlöst internett

har du inte fon eller 3g uppkoppling som i och för sig är svindyrt så sätt i ett PCMCIA kort och leta upp en anslutning, finns på hotell eller Bra camping. Annars kan du bara leta upp ett internetcafe, det funkar det också. skall du däremot koppla upp dig mot bank eller dylikt med e-leg måste du ha din egen laptop med dig till internetcafet, om du nu har e-leg på din laptop. Det kostar lika mycket.
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: Trådlöst internett

Prova med att googla på free wi-fi där hittar du hotspots som du kan koppla upp dig på.
Vad du än gör så surfa inte med mobil i Spanien om du inte är ekonomiskt oberoende.
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Trådlöst internett

I sverige "bjuder" flera snabbmatsrestauranger på trådlöst nät. Kan avra värt att kolla även utomlands.
Din dator har säkert redan inbyggt trådlöst nätverkskort, men kolla för säkerhets skull. Och se till att det är aktiverat! Brukar vara en tangent eller tangenbordkombination man slår på/av det trådlsa nätverkskortet med. Är det aktiverat söker det upp trådlösa nätverk när du slår på datorn.
 
Toppen