• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trådlös touchpad till laptop, tips sökes.

F

F.d. 14324

Guest
Hej, jag har slitit ut min "vänsterklicksknapp" på min laptop och söker en ny lösning.
Det är konstaterat att jag behöver byta moderkort i datorn om det ska repareras på rätt sätt och det blir inte lönsamt.
Min nödlösning just nu är en trådlös mus med kula, det fungerar skapligt men jag tycker precisionen är halvtaskig och jag tror att en trådlös touchpad skulle bli snäppet bättre.

Men, jag vet inte vilken jag ska köpa?
Sitter du på erfarenheter av trådlösa touchpads skulle jag gärna vilja höra lite mer om dem, finns det modeller man ska undvika? ska man ha en liten eller en stor?
Jag har aldrig testat någon själv så en liten grundkurs i ämnet skulle uppskattas.

Exempel på någon av mina googlingar:
Logitech Wireless Touchpad Preview | PCMag.com
Logitech T650 Wireless Rechargeable Touchpad Review & Rating | PCMag.com
Dell Wireless Touchpad | Laurence Autorino | SEO Pro Online

En bieffekt med en rejäl touchpad är kanske att windows 8 kommer mer till sin rätt?

mvh jocke
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.883
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Trådlös touchpad till laptop, tips sökes.

Jag kör Windows med Mac touchpad, fungerar utmärkt via Fusion....
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Trådlös touchpad till laptop, tips sökes.

Frågan gällde egentligen inte detta men bara en undran,fungerar inte den s.k. slagningen på själva plattan heller?
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Trådlös touchpad till laptop, tips sökes.

Har för mig du kan få upp ett virtuellt tangentbord? Finns inte funktionen där?//Ser att det inte var frågan! Sorry!
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Trådlös touchpad till laptop, tips sökes.

Frågan gällde egentligen inte detta men bara en undran,fungerar inte den s.k. slagningen på själva plattan heller?

Jodå, slagningen fungerar men jag har aldrig kommit överens med den funktionen fullt ut, jag kopierar en hel del text och klistrar in den på andra ställen och utan vänsterklick-knapp och en högerklick-knapp som fungerar till 75% så blir det bara knas av alltihop, min trådlösa mus med kula gör ett hyfsat jobb där den ligger på soffans armstöd men precisionen är inte riktigt som jag vill då jag styr kulan med tummen, hade tidigare en mus med kula som styrdes av pekfingret och jag vill minnas att det var ungefär samma med den.
Min plan nu var att skaffa en liten trådlös touchplatta och helt enkelt limma fast den uppe på den gamla...;)
Men då råkade jag se att det finns större pekplattor och helt plötsligt blev det en del nya beslut att ta.

Har för mig du kan få upp ett virtuellt tangentbord? Finns inte funktionen där?//Ser att det inte var frågan! Sorry!

Nemas problemas Marutaa, jag kanske behöver det svaret en annan gång. :D
 
Toppen