• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trådlös internet i Sverge för en "finne"

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Hej alla
Jag skall åka på Nordiska träffen till Norge kommer att köra runt bottenviken genom Sverige till Norge efter träffen kommer vi att vara ca 2 veckor i Sverge.
Nu till mina frågor jag har mobil internet anslutning i Finland (dongel med ett sim kort) men det skall man INTE använda när man är utanför Finland = dyrt. Finns det att köpa ett svenskt sim kort för tex. en månad för en utlänning? Eller för en viss antal timmar? Jag har en kompis som har flyttatt till Norrköping som kan köpa kontant kort om det finns och skicka det åt mig.Eller finns det andra möjligheter? Vet att på många ställen så finns det gratis Wlan nät men knappast om man stannar ut på landsbygden vid en sjö.
Hemfärden blir via Åland för att hälsa på mellersta dottern
Ha de Paffw
 
F

F.d. 1009

Guest
Sv: Trådlös internet i Sverge för en "finne"

Behöver man inte en "dongel" också, om den man använder i Finland är operatörslåst? En del mobiler är låsta, men jag vet inte hur det är medtrådlöst internet. Jag har själv funderat på att ta en sväng via Finland till Tornedalen så jag har haft sådana funderingar.
BertilA
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Trådlös internet i Sverge för en "finne"

Hej
Nu är jag i Sverge har köpt telias kontant kort, köpte för en månad pris 279 kr därtill kom en dongel för 399 kr sitter här utanför Hemköp i Kalix och har installerat det, bäst att pröva förrän man kör vidare
En följd fråga kan jag använda detta i Norge?
Ha de Paffw
 
Toppen