Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
JAg, det är min tanke med. Men, det känns (ser bättre ut (fåfänga)) att använda den typen av stift. Vet att det inte ha någon sexuell betydelseDen glade hemmapularen tar en flatstiftskontakt (hane) och viker den på mitten, så går den in i hålet och kan skruvas fast![]()
Fråga från novis. Är alla hylsor runda innan pressning?Hejsan här bl. a.
Vogt Verbindungstechnik 4015 Ändhylsa sortiment 0.5 mm², 6 mm² Delisolerad Silver, Vit, Grå, Röd, Svart, Blå, Gul 3650 s | Conrad Electronic
Köp Vogt Verbindungstechnik 4015 Ändhylsa sortiment 0.5 mm², 6 mm² Delisolerad Silver, Vit, Grå, Röd, Svart, Blå, Gul 3650 s på Conrad Electronicwww.conrad.se
Och här billigare med tång.
BAURIX® Crimptång med 1200 Hylsor Set I [0,25–10 mm²] Hylshylsa självjustering I Krimptång, Presstång, Crimptång : Amazon.se: Bygg, el & verktyg
BAURIX® Crimptång med 1200 Hylsor Set I [0,25–10 mm²] Hylshylsa självjustering I Krimptång, Presstång, Crimptång : Amazon.se: Bygg, el & verktygwww.amazon.se
Jättebra prylar att ha faktiskt.
M.v.h. JANKRO.
Jo det har sexuell betydelse. Det går inte alls lika bra men en vanlig honkontaktJAg, det är min tanke med. Men, det känns (ser bättre ut (fåfänga)) att använda den typen av stift. Vet att det inte ha någon sexuell betydelse![]()
Så, sant så!Jo det har sexuell betydelse. Det går inte alls lika bra men en vanlig honkontakt![]()
Hej, jag har aldrig sett några andra än runda från början genom alla år även om elbiten inte var min huvudsyssla.Fråga från novis. Är alla hylsor runda innan pressning?
Till min Votronic laddbooster och regulator är det "fyrkantiga" kopplingar. Såg på en tysk tekniksida att det var bra. Men, fungerar nog lika bra utan. Själv har jag ingen erfarenhet av de fyrkantiga.Har ni lust att utveckla svaret till varför det är bra med sådana hylsor i änden på en kabel.
Göran i Björnarbo
Hejsan, jo det beror på att en kabel med flera eller många koppartrådar instoppad i en sådan här hylsa, och då rejält samlade och ihoptryckta gör att att verkligen alla trådar funkar som ledare när man sedan klämmer fast hylsan i t.ex. något så simpelt som en "sockerbit" med en skruv som normalt klämmer och vrider ut tvinnade ledare samt en del hamnar då bredvid skruven och blir inte klämda samt spretar både hit och dit.Har ni lust att utveckla svaret till varför det är bra med sådana hylsor i änden på en kabel.
Göran i Björnarbo
Använd ALDRIG förtenning för att samla trådarna!! Tenn är inte elastiskt, utan formar sej och så har man noll kontakttryck. Det var rätt vanligt förr, men efter lite bränder och så, så har det i stort sett upphört. Och det är lika brandfarligt vid 12V, eller mer, som vid 230V. Det är stömmstyrkan och den resistans du får i glappet som ger effekt=hetta.Har någon gång roat mig med att förtenna mångtrådigkabel för att få en stabil ledare. Kanske är förkastligt att förtenna?
om inte är det ett rackarns meck att förtenna något.