• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tour de Husbil, Etapp 5

D

Deleted member 11118

Guest
1596998822547.png

Oskarshamn

Han föddes här i stan Håkan Juholt, han var partiledare för S i ungefär 10 månader. Det finns förutom en ställplats i hamnen ett väldigt bra ishockeylag i Oskarshamn .Ställplatsen ligger i småbåtshamnen (Brädholmen). Där finns 20 platser vara av 12 med el. . Platsen ligger nära centrum av Oskarshamn, vilket hustrun uppskattade mycket. Vill man åka båt till Byxelkrok på Öland går båten härifrån. Ungefär 100 meter från platsen låg en vietnamesisk restaurang där vi beställde mat, som vi sedan åt vid husbilen. Maten var väldigt god och den räckte för oss i två dagar. Denna ställplats kan jag rekommendera. Pris 200 kr + 40 om man vill ha el. Tillgänglig service ingår. Man har dock ingen tömning för gråvattnet. Servicehuset var i toppskick och när vi skulle tvätta visade det sig att det var gratis.

Oskarshamn1.JPG Oskarshamn2.jpg Oskarshamn3.jpg

Axel Robert Petersson, känd som Döderhultarn, var en svensk träskulptör han föddes 12 december 1868 på gården Högatorp i Döderhults socken utanför Oskarshamn i Småland, han dog den 15 mars 1925 i Oskarshamn. Besök gärna Döderhultarmuseet, i museet finns över 200 verk av träskulptören

Oskarshamn4.JPG
 
Toppen