• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tosteberga hamn.

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025
Utdrag från Kristianstadsbladet.2010-05-21.

Syftet med projektet är att förbättra bygemenskapen och att göra hamnen mer attraktiv. Hamnhuset är tänkt att bli en samlingsplats både för bybor och för de besökare som varje år besöker hamnen. Tosteberga hamn och skärgård är särskilt populär bland husbilsägare och fågelskådare.

Från början var huset egentligen en gammal båtverkstad, men nu har det utrustats med ett helt nytt kök, samt dusch och toaletter. Faciliteterna är tillgängliga för allmänheten under dagtid.

– Det behövs. Det är många som kommer hit. Särskilt under sommaren, berättar Yvonne Kievad. Sammantaget beräknas projektet ha tagit 1 200 timmars ideellt arbete i anspråk. En av dem som bidragit med mest tid är Jan Olsson från Tosteberga hamnförening.

– Jag har varit med och byggt. Jag har nog stått för en tredjedel av de där 1 200 timmarna, men jag är pensionär så jag har tid, berättar han.

För Yvonne Kievad är det inte själva huset som är det intressanta.

– Det viktigaste är vad det för med sig. Gör man en sådan här sak, så blir andra inspirerade och vågar dra igång egna projekt, säger hon.

Med vänlig hälsning.

Publikanen

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tosteberga hamn.

Hej!
Vi står just nu i Tosteberga hamn, här är fint väder och många husbilar och kan bara konstatera att det som hamnföreningen gjort är till stort gagn för oss som fricampar!
Mvh
//Pilot:)

F

F.d. 24435

Guest

En enkel fråga till er som varit i Tosteberga; är det möjligt att fiska i Tosteberga från land??
Finns det någon pir kanske?

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Det finns väl inga juridiska restriktioner att fiska i havet med sportfiskeutrustning? Möjligen att vissa arter är fredade vissa tider, som ex havsöring! Eller har jag fel för mig? Det har hänt förr men snälla, berätta det varsamt! :)

F

F.d. 4349

Guest

Hej!
Vi har legat i Torstebergahamn ett flertal tillfällen både sommar som vinter,
det är en underbar plats.
Vi tackar hamnföreningen så mycket.
//Lena o Ingemar

F

F.d. 58560

Guest

Hej!

Vi var också i Tosteberga hamn i helgen. Det var första gången men absolut inte den sista. Fantastiskt fint arbete hamnföreningen gjort och naturen runtomkring är bedövande vacker. TACK! Tosteberga bor, som gjort denna plats så fin för oss husbilsägare. Vi vill också tacka alla trevliga människor som vi träffade, ni var liksom pricken över i. Det var selebert besök i Tosteberga denna helg, tro det eller ej, men självaste Donald Sutherland var där :D.....................!!!???

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025

En enkel fråga till er som varit i Tosteberga; är det möjligt att fiska i Tosteberga från land??
Finns det någon pir kanske?

Gäddfiske går fint att prova på längs stränderna, fråga hamnfogden Jan om bra platser eller någon som har varit mycket på platsen.

Med vänlig hälsning

Publikanen

Toppen