Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
De tiotal topplatser som jag har besökt har alla varit bland de bästa som jag har gästat!Det är inga topplatser, bara ställplatser som betalar för att marknadsföras som TopPlatz! Finns även i Bordatlas och andra appar. En ny app kanske, men ingen ny information.
De tiotal topplatser som jag har besökt har alla varit bland de bästa som jag har gästat!
Förstår inte riktigt din reaktion!
Vi har träffat på många som tror att TopPlatz är ställplatser som är utvalda för att de är exklusivare och bättre än andra när det i själva verket är ett marknadsföringsjippo. Vi har stannat till på flera av dem. Det finns flera fina platser och flera ganska ordinära som i stort sett bara är en grusplan, ibland vid en trafikerad väg. Det finns många jättefina ställplatser som inte är med i TopPlatz som är bättre än många av dem som marknadsför sig genom TopPlatz. Jag vill bara att du som konsument skall veta att TopPlatz är något ställplatser köper sig till, det är ingen utmärkelse.
Tack och lov är avgiften på de topplatserna jag har besökt betydligt lägre än campingavgifterna. Att det är rent och snyggt i sanitetsanläggningen är en klar fördel.Det är det här som är framtiden, ställplatserna ansluter sig till olika grupperingar och marknadsför sig på olika sätt. Snart kan man boka plats i appen! Vi har ju samma utveckling i Sverige och det är ju så många vill ha det medan andra tycker inte om dessa campingliknande ställplatser.
Då har jag fått läsa på lite, anade att det var så. Dom har ett poängsystem. Qualitätsmarke für Reisemobilstellplätze
Dette er skjemaet som må fylles ut for å søke om å komme med på listen. Noen av punktene er merket med en P - mangler ett av disse så er det ikke mulig å komme med. Totalt må plassen klare 70 av 100 poeng for å bli med.Då har jag fått läsa på lite, anade att det var så. Dom har ett poängsystem. Qualitätsmarke für Reisemobilstellplätze
Det många av dessa "topplatser" har gemensamt är att de ligger ganska isolerat och folk skulle förmodligen inte hitta dem utan marknadsföring. Det är också väldigt varierande standard på dessa "topplatser" - vi har besökt många av dem. Jag har inte sagt att de är dåliga, men det finns många andra som är minst lika bra eller bättre och som bär sig utan att ansluta sig till TopPlatz. De ligger ofta i områden som är sevärda och attraktiva att besöka.
Ställplatser över huvud taget måste man ha någon hjälp med att hitta. Ytterst få är skyltade och skulle det vara skyltat så är skylten mycket nära platsen. Campingplatser är däremot väl skyltade i många länder. Har kollat hur TopPlatz ligger placerad i förhållande till byns centrum. Ostrhauderfehn 300m, Detern-Stickhausen 1200m, Ditzum 300m, Greetsiel 600m, Norddeich 500m, Hocksiel 1500m, Bad Zwischenhan 500m, Tossen 1000m, St. Peter-ordiny 500m, Friedrichstadt 500m, Rendsburg 800m, Damp 500m, Pelzerhaken 500m, Neukloster 800m, Pepelow 600m, Zingst 1400, Göttingen 1100m, Wahlsburg 1100m, Strucklingen 600m, Bad Salzurflen 1400m, Steinhude 700m, Bad Pyrrmont 600m, Emmerthal 500m, Holzminden 600m, Uslar 1000m, Stralsund 1300m,Prora 1600, Sellin500, Waren 2000m, Furstenberg 1000m, Oranienburg 2000m, Stade 700m, Bremenvärde 900m, Bremerhava 1200m och Burhave 1100m och då har jag gott igenom halva beståndet och ser att där är gångavstånd till centrum.