• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

"tonåringar"

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026
Då vi nu åkt runt både i Sverige och Europa i sommar konstaterar vi att det är väldigt få tonåringar som åker husbil. Jag undrar om det inte finns fler husbilsägare som har tonåringar som skulle tycka att det vore trevligt att träffa andra ungdomar.

Vi har en tjej på 15 vårar som gillar att åka med oss men saknar jämnåriga kompisar.
Om det är fler som tycker som oss, så borde vi ju träffas någon gång på en träff eller liknande.

Fortsatt trevlig sommar

Glädjen
:cool:

Rembrandt

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
93
Medlemskap
2027
Sv: "tonåringar"

Tjena Glädjen!

Jodå, visst finns det fler tonåringar här!! Jag har precis vart i Spanien med mina barn ( sonen 13 och dottern 15 ). Min dotter tog med sig en kompis då kompisarna är viktigare än semester med farsan och lille bror :) . Då jag även stod på campingar så träffade dom ytterligare fler tonåringar. Visst hade det varit kul med en träff där man tar med barnen men jag tror att jag får svårt att ta med mig framförallt dottern:confused: .

/Rembrandt

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej..

Vi har våran snart 15 åriga son med oss..han tycker det är mkt roligare med husbil än det var med husvagnen..så det är kul att han vill följa med..han brukar alltid hitta nya kompisar var vi än är..eller så tar han med någon hemifrån....Det är kul så länge dom vill följa med..**
Hälsn Lotta & stefan

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Hej!
Vi har också en tonåring, men hon är bara det i 2 år till (18), så det är ingen chans att hon åker med :twitcy: .
Den bästa lösningen har du nog redan fått i tidigare svar. Ta med en kompis, det var vad vi gjorde tidigare när dottern var "tvungen" att åka med. Funkade kanon. Det är ju så att "dom små liven" inte med automatik blir kompisar med alla i samma ålder, utan det kan för husfridens skull vara bra att ha en "etablerad" kompis med från start.
Sen är det väl så, med risk för att få på käften :wink: , att medelåldern på husbilsägare inte är samma som medelåldern på tonårsföräldrar! :eek:

Ha det gott och hoppas att ni lyckas med "kompisproblemet".:wub:

/Thomas & Lena

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej , vi har två tonåringar tjejen är nyss fyllda 14 och grabben blir 16 i dec. Jag vill att dom följer med ett tag till, tjejen försöker med att få vara kvar hemma men grabben vill gärna vara med. Nu till " Elmia-träffen så ser jag att dom helst följer med och så blir det nog, om jag får bestämma! :wub: Mvh Brittis

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025

Vi har också tonårsbarn. Två killar på 16 och 14 år. Det är inte speciellt populärt att åka husbil. Det gäller att välja ut tillfällena med omsorg och ta till bra övertalnings taktik (bl a mutor). De sitter mest i husbilen med sina datorer.
Någon träff med husbil och tonåringar kanske skulle vara kul (skulle vi vuxna tycka iallafall),

//Karwis:wub:

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Som mormor till två 11 och 16 år vilka har varit mycket med oss på våra semestrar.
Förra sommaren satt han mest inne i husbilen och tittade på filmer ( för att protestera
lite) I år hade vi varken TV eller dator med oss , och det har fungerat jätte bra.
Skulle jag som förälder måsta välja så ser jag hellre att han sitter i bilen med sin
dator och jag vet var jag har honnom , skulle inte kunna njuta av min ledighet till
fullo med en ensam tonåring hemma ( hur skötsamma dom än är). Detta av att våra
bor i en förort till Stockholm och frestelserna är många.
Kanske en "Lan träff" med tonåringar skulle vara nåt?

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026

Kul att det blev lite respons på mitt inlägg. En ungdomssida eller forum skulle ju vara kanonbra, då kan ju tonåringarna själva prata ihop sig om saker och ting.
En träff vid något kul ställe med lite tonårsaktiviteter skulle ju vara trevligt någon helg framöver.

Hälsningar
Glädjen
:music-icon:

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej Glädjen..

Håller fullt med dig..vore jättekul men en träff för våra barn/ungdomar..får väl fösöka komma på nåt bra ställe att träffas på..uppe hos i Dalarna finns många fina ställplatser..+ med bra fiske också.som dom brukar tycka är kul..Vi kommer direkt....Hälsn Lotta & Stefan och Pontus 14 1/2 år..blir 15 i januari-08

Rimagy

FD HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Hej!
Har två tjejer 13 och 18.
Så klart vi får fixa något till våren?
Vore kul med plats där man får fiska också tycker
Marina:)

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2025

Hej!

Det skulle vara kul att träffa fler familjer som har barn/ungdomar med sig i husbilen. Själva har vi tre tjejer på 1, 12 och 15 och en kille på 7 år med oss. Vi är ju redan sex personer i bilen så några kompisar har vi inte plats till.

Tyvärr är det oftast så att ska ungdomarna hitta några jämnåriga så måste vi in på camping vilket min man och jag helst inte vill... det är både billigare och framför allt enklare att stå på en stellplatz, ingen kö för inskrivning o utskrivning!!!

Jag tror att det blir fler barnfamiljer som köper husbil, priserna har sjunkit och möjligheterna för finansiering har ökat. Snart kommer nog också husbilstillverkarna märka att det finns en målgrupp som behöver bra husbilar anpassade för fler än två personer.

Kul att Elmia hade en hall bara för barn o ungdomar, det var mycket uppskattat av 7 o 12-åringen (15-åringen ville inte följa med till Elmia). Hoppas att det återkommer nästa år för dom ser redan fram emot det!

Kicki

Toppen