Sv: TomTom navigeringsapp
Sacce, gör gärna en Google-sökning på Custom poi eller third party poi för tomtom. Förra vintern testade jag den androida varianten och lyckades lägga ov2-filer i en mapp och det fungerade på ett eller annat vis (minns inte detaljerna om det bara hamnade i en lista eller om de även visades på kartan) Det skulle inte fungera enligt hörsägen och det finns en tråd om det här i hbk, men om det fungerar på samma sätt för iOS kan jag inte svara på.
Som jag minns tomtom så var det en bra app som var enkel att begripa sig på men som kostade pengar, jag är inte snål men man behöver ju inte alltid ett helt förråd med betalappar som gör samma sak.

Kollade lite snabbt på tomtom i morse och konstaterade att en fil på E18 i Örebro var markerad som avstängd för vägarbeten i appen, jag hade åkt där en kvart tidigare och det fanns inte ett spår av ens en liten orange kona... Google navigering visade grön linje på kartan och det stämde bättre. tomtom var generösare med testmil numera så jag ska testa den fler gånger, dessutom fick jag uppfattningen att priset var bättre nu än förra vintern.
Mvh Jocke