• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tomtom köp som inte fungerar

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har en 730 som jag försöker köpa nya kartor till... Allt går bra på nätet tills jag skall betala..... Då får jag ett felmeddelande att en skript körs och sen avbryts köpet.... Provade även att betala med paypal.... Men det fungerar inte heller.... Så nu undrar jag om någon här på hbk har samma problem.... Kan tillägga att jag befinner mig just nu i frankrike och försöker här köpa nya kartor så jag kommer vidare. …... Gps:en är köpt i sverige ..
Jag är tacksam om någon har en lösning på problemet så jag kan köra vidare
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: tomtom köp som inte fungerar

Enda lösningen jag har är att du ringer TomTom support på tel.077-662-00-10
De borde kunna hjälpa dig !

Jojje
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: tomtom köp som inte fungerar

En annan lösning är att använda Gratis:D navigation Waze. Den tar bättre vägar än mina dyra köpta lösningar.

Waze fick goda rekommendationer i en husbilstidning i U K , även google och apples program är bra. Har Here på telefon.

Internet of thinks förutsätter god tillgäng till internet.

Häftigt med info typ bakom nästa kurva bil med motorstopp. Färsk info.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: tomtom köp som inte fungerar

Enda lösningen jag har är att du ringer TomTom support på tel.077-662-00-10
De borde kunna hjälpa dig !

Jojje

Tack Jojje.... tyvärr är det inte mycket hjälp att hämta på det nr..... de säger bla. .... behöver du hjälp med din navigator.... besök vår hemsida.. :swoon:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: tomtom köp som inte fungerar

Vad använder du för dator? Pröva med en annan eller en dator på något internetcafe.
Kan vara relaterat till för hårda säkerhetsinställningar på din dator eller antivirus.
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: tomtom köp som inte fungerar

Har talat med TomTom på det numret och jag kom fram !
Han tipsade att du skall gå in via deras hemsida TomTom.com och göra betalningen och sedan tillbaka till kartuppdateringar !

Jojje
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: tomtom köp som inte fungerar

Har talat med TomTom på det numret och jag kom fram !
Han tipsade att du skall gå in via deras hemsida TomTom.com och göra betalningen och sedan tillbaka till kartuppdateringar !

Jojje

Ser på mobilen att jag ringde dem 11:19 idag från (France, Nice)... kanske inte samma tid i sverige eller så hade de inte kopplat ifrån tele svararen... men hur som helst så har jag nu lyckats betala och ladda ner de kartor som jag behöver för att fortsätta min färd....:spinny:.... Tusen tack alla ni här på Hbk som har hjälpt mig :yes:
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Jag är medveten om att tråden somnat men varför inte väckaden till liv igen.
Har en TomTom 825 med några år på nacken.
När jag köpte GPSen vid den tiden så fick jag uppgift om att det är livstids uppdatering.
Jo tack livs tid så länge TomTom vill hålla modellen vid liv.
Skulle uppdatera kartunderlaget så visar det sig att de inte uppdaterar kartorna till min modell utan rekommenderar att köpa en nyare GPS för att få senaste uppdateringarna
Finns det inte tillverkare som uppdaterar kartor kontinuerligt, och om så ärfallet visst att man betalar för det en slant är väl ok. Vad har Garmin för policy vad gäller kartuppdateringar?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg købte min første Garmin med livstidsopdatering i 2008. Det er en Nüvi 760 som er gået ud af produktion for længe siden.

Jeg modtager stadig opdateringer til enheden via opdateringsprogrammet GarminExpress.

Her får jeg også opdateringer til min Nüvi 3590 med livstidsopdatering som jeg har købt i 2012.
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Jag är medveten om att tråden somnat men varför inte väckaden till liv igen.
Har en TomTom 825 med några år på nacken.
När jag köpte GPSen vid den tiden så fick jag uppgift om att det är livstids uppdatering.
Jo tack livs tid så länge TomTom vill hålla modellen vid liv.
Skulle uppdatera kartunderlaget så visar det sig att de inte uppdaterar kartorna till min modell utan rekommenderar att köpa en nyare GPS för att få senaste uppdateringarna
Finns det inte tillverkare som uppdaterar kartor kontinuerligt, och om så ärfallet visst att man betalar för det en slant är väl ok. Vad har Garmin för policy vad gäller kartuppdateringar?

Jag köpte min Garmin 2460 Nuvi år 2011-2012 och har just gjort uppdatering med Europakartor och fartkameror. Jag gör det med Garmin Express installerat på min dator. Så ännu fungerar de fria uppdateringarna. Som nybliven husbilsägare 2018 har jag köpt Garmin 7770 LMT där HB:s mått kan matas in. Jag är nöjd
Rulla lungt
Tommy
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
När det gäller TomTom så är det viktigt att logga in och registrera sin nya enhet, då som först börjar uppdateringar att göras! Numera fungerar livstidskartor lika för TomTom och Garmin men någon gång stängs väl en modell ner, elektronik är en förbrukningsvara.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Min TomTom är registerad från första dag den köptes.
Att elektronik blir föråldrad vet vi, men att sluta med uppdatering av kartprogrammen kan inte ha med det att göra som jag förstår.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag köpte en TomTom Rider (mc gps) 2011 utan kartuppdatering. Har köpt nya kartor varje år. Fick erbjudande om ett års uppdatering av kartor strax innan vi lämnade Sverige i november. Som tur var köpte jag inte det för i februari kom ett Mail att uppdateringar upphör from mars månad. Känns inte ok. Undrar vad som hänt om jag köpt ett års kartuppdatering? De skyllde på att minnet var för lite i min enhet, därför kunde den i inte uppdateras. Det har alltid varit för litet för Europakartan har fått delas upp i 3 olika bitar, norra, västra och östra Europa. Gick inte navigera från Helsingborg till Lissabon för städerna låg på olika kartdelar.
 
Toppen