Thomas61
HBK Medlem
Hej, ny här, trevligt att vara med.
Med hjälp av lite äldre trådar fick jag ett hum om hur att ladda ner och installera husbilsplatser till TomTom Go Camper.
Men de gällde inte riktigt nämnda modell. Dock finns det utmärkt hjälp på TomTom, bara att söka.
Jag vet inte om det är enklare med andra fabrik av navigatorer, en aning omständigt var det.
Datorer är ändå till för att besegras, eller hur?
Det finns i denna redan ett gäng IP:s, bara att att aktivera, jag tog alla fyra ADAC och vips (nåja) så fanns det en himla massa platser. Har inte provat andra som finns i listan, nu gällde det ju att få in Husbilsklubbens.
Till "vardags" använder jag en gammal dator för slösurfande och provade med den. Gick inte alls (Windows7).
Så fram med lite tyngre grejer, W11, det fungerade.
Någon autensiering med mitt wifi gick inte, får lösa det senare.
Blåtand funkade mot mobil och laptop, så långt allt väl.
Men att "flytta in" filen från datorn till navigatorn krävdes sladd dem emellan [sic].
Nu en fråga, vilken ska jag välja?

Det går inte att markera alla så nu söker jag visheten i detta forum.
///Thomas
Med hjälp av lite äldre trådar fick jag ett hum om hur att ladda ner och installera husbilsplatser till TomTom Go Camper.
Men de gällde inte riktigt nämnda modell. Dock finns det utmärkt hjälp på TomTom, bara att söka.
Jag vet inte om det är enklare med andra fabrik av navigatorer, en aning omständigt var det.
Datorer är ändå till för att besegras, eller hur?
Det finns i denna redan ett gäng IP:s, bara att att aktivera, jag tog alla fyra ADAC och vips (nåja) så fanns det en himla massa platser. Har inte provat andra som finns i listan, nu gällde det ju att få in Husbilsklubbens.
Till "vardags" använder jag en gammal dator för slösurfande och provade med den. Gick inte alls (Windows7).
Så fram med lite tyngre grejer, W11, det fungerade.
Någon autensiering med mitt wifi gick inte, får lösa det senare.
Blåtand funkade mot mobil och laptop, så långt allt väl.
Men att "flytta in" filen från datorn till navigatorn krävdes sladd dem emellan [sic].
Nu en fråga, vilken ska jag välja?

Det går inte att markera alla så nu söker jag visheten i detta forum.
///Thomas