Efter helgens utflykt till Österlen så behagade bilbatteriet visa nästan noll spänning. Hade kört ca 1 mil efter besök hos Biltema i Kristianstad (allt normalt), då monitorn till backkameran blev blank (utan bild), strax efteråt visade motortempen drygt 100 grader. Jag slog på full värme, kuperade motorn och stannade vid vägkanten. Då gick tempen upp till 130......och min puls var nog där också.
Konstaterade väldigt låg späning i bilbatteriet, men normalt på bobatteri.
Öppnade motorhuven och väntade mig se ånga, vatten och en sprucken slang. Nix! Kylarvattnet höll normal temp.
In och starta igen - klick - fortfarande tomt batteri. Hur lång tid tar det med Falck???
Ner med huvet under huven igen. Hmm....polerna sitter fast.....vart går minuskabeln......ner i botten. Så det blir lite allmänt ryckande i tänkbara kablar. In och kolla starat och !!!! allt fungerar som vanligt.
Fast, skit också. Det blir inte lätt att hitta intermittenta jordfel. Jag menar vilket jordfel
Konstaterade väldigt låg späning i bilbatteriet, men normalt på bobatteri.
Öppnade motorhuven och väntade mig se ånga, vatten och en sprucken slang. Nix! Kylarvattnet höll normal temp.
In och starta igen - klick - fortfarande tomt batteri. Hur lång tid tar det med Falck???
Ner med huvet under huven igen. Hmm....polerna sitter fast.....vart går minuskabeln......ner i botten. Så det blir lite allmänt ryckande i tänkbara kablar. In och kolla starat och !!!! allt fungerar som vanligt.
Fast, skit också. Det blir inte lätt att hitta intermittenta jordfel. Jag menar vilket jordfel