• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tom varmvattenberedare?

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025
Hej
Jag har en Swift Mondial, 1997, jag kan inte hitta någon avtömmningsknapp till varmvattenberedaren. I övrigt har jag tömt allt vatten (hoppas jag), även pumpen har jag öppnat och tömt. Kan någon något om detta mitt problem, det är en Trumastore.
Mvh
Elisabeth

Sv: Tom varmvattenberedare?

Har du ingen frostvakt?
När man trycker ner den "tappen" som sticker upp så töms varmvattenberedaren.
Har du redan kopplat bort batteriet i bodelen så har den troligen redan öppnat för den hålls i stängt läga av ström från batteriet om temperaturen vid pannan är över 0 grader. Kräver ca +10 för att kunna återställas.
Klumpen brukar vara svart och "tappen" röd, sitter fastskruvad i bottenskivan bredvid pannan. Det går 2 slangar och 1 kabel dit.

Sv: Tom varmvattenberedare?

Har också Truma varmvattenberedaren och där jämte den finns det två stycken vipkontakten som som man vipar upp och då töms det beredaren.:)

Tillbaka
Toppen