• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tom varmvattenberedare?

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Hej
Jag har en Swift Mondial, 1997, jag kan inte hitta någon avtömmningsknapp till varmvattenberedaren. I övrigt har jag tömt allt vatten (hoppas jag), även pumpen har jag öppnat och tömt. Kan någon något om detta mitt problem, det är en Trumastore.
Mvh
Elisabeth
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Tom varmvattenberedare?

Har du ingen frostvakt?
När man trycker ner den "tappen" som sticker upp så töms varmvattenberedaren.
Har du redan kopplat bort batteriet i bodelen så har den troligen redan öppnat för den hålls i stängt läga av ström från batteriet om temperaturen vid pannan är över 0 grader. Kräver ca +10 för att kunna återställas.
Klumpen brukar vara svart och "tappen" röd, sitter fastskruvad i bottenskivan bredvid pannan. Det går 2 slangar och 1 kabel dit.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Tom varmvattenberedare?

Har också Truma varmvattenberedaren och där jämte den finns det två stycken vipkontakten som som man vipar upp och då töms det beredaren.:)
 
Toppen