• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tom Tom 930 T

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2025
Sv: Tom Tom 930 T

Jag har en Tom Tom 720 i planeringsinställningarna finns en fråga hur man skall hantera HOV-filer. Någon som vet vad detta är.

Lars

F

F.d. 59135

Guest

HOV står för "High Occupancy Vehicle lane" eller något sådant. Det är speciella filer reserverade för samåkning m.m. Ibland kan det vara filer som delas med buss, taxi, färdtjänst m.m. Inget som förekommer i Sverige vad jag vet, eller..?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25023

Guest

Vi har provat både 930T och Garmin's nyasta 1490T, beslutet var lätt och uten tvivel och det blev Garmin...

Större skärm, enklare att använda, inga skillnader i egenskapsmängden, men stor skillnad enligt största testen i USA att hitta den "bästa" vägen bland många möjliga.

Vi är jättenöjda!

jyrki

Margus

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024

HOV står för "High Occupancy Vehicle lane" eller något sådant. Det är speciella filer reserverade för samåkning m.m. Ibland kan det vara filer som delas med buss, taxi, färdtjänst m.m. Inget som förekommer i Sverige vad jag vet, eller..?

Jo du, det förekommer i Göteborg vid flera infartsleder.
//Margus

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2025

En annan sak som är lite trevligt med min 930, jag har tagit bilder på våra bilar bakifrån och sen lagt in som små ikoner, då kan man välja sin bil som symbol i navigatorn, ser kul ut att se bilen man åker i för tillfället "åka" i bildskärmen.
Hoppas ni förstår hur jag menar. /Kjelle

Bilagor

• Frankia.jpg
    Frankia.jpg
    4,9 KB · Visningar: 182
Toppen