• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toapump

F

F.d. 9142

Guest
Hej på er alla förståndiga husbilsägare.
Träffade en säljare av avloppspumpar förra sommaren, det var en pump som man monterade på toan som sedan malde ner allt till en lättflytande sörja och pumpade den sedan till den fasta gråvattentanken. ganska smart då toa behållaren inte är så stor. Men nu till min fråga.Har en Kabe husbil från 2004 och där pumpar man ju ut vattnet från tanken undrar då om denna gråvattenpump kan fixa med att pumpa ut denna sörja som då blir och det måste ju bli så att den sedimenterar i gråvattentanken om man står stilla ett par dagar.
Har någon provat denna pump på en Kabe? och hur nöjda är ni.
Pumpen enligt mitt sätt att se det var ganska dyr så man vill ju vara säker innan man handlar
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Toapump

Det systemet har funnits i min husbil i c:a 5 år och har fungerat glimrande, trots att jag inte har någon Kabe! Den enda service jag har fått göra under den tiden var att byta impeller i tömningspumpen för ett par år sedan!

Jappe
 

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: Toapump

Hej Tödde o Mödde!
Har haft systemet i min husbil i snart 4 år utan några som helst problem. Eftersom allt blandas i gråvatten tanken blir det som skall tömmas helt flytande. ALLTID!

Gert:mh4:
Ring gärna om Du undrar över något.
0733-964820
 
Toppen