• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toaproblem!

F

F.d. 16112

Guest
Var kan jag hitta en avfallspump til min toa, det är en Alde Optimus 3206. Vet ej hur gammal den är. Den jag har löser hela tiden ut säkringen.
Mvh Ronny
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: Toaproblem!

Du kan nog ringa till Alde direkt och fråga efter någon som har hand om de sk Optisan toaletterna.
Dom finns i Färlöv utanför Kristianstad. De är väldigt service minded på Alde.
Med bästa husbilshälsningar
Delteff ;)
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Toaproblem!

Hej
Hade en sådan i min MB för några år sedan.
Använde man "vanligt" toapapper "nöp" den gärna ihop.

Det gick så långt att jag ordnade en omkopplar som vände gången så motorn gick baklänges bara för att få det att släppa. Sedan vände man riktningen igen.

Kåre
 
F

F.d. 16112

Guest
Sv: Toaproblem!

Tack för snabba svar. Har ingen koll på papperssorten i husbilen. Har nog lite att lära. Bara haft husbil i 2 veckor och endast gjort en resa. Ringer Alde i morgon.
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Toaproblem!

Det är inte något större problem att rensa pumpen men lite av ett "skitjobb", sen fungerar det igen. Det kan räcka att du polvänder för att lösa problemet.
Du skall använda Enkelt oblekt toalettpapper. Det finns hos vanliga affärer. Edet är tillverkaren.
/Nisse
 
Toppen