• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Toan läcker?

Lena Svensson

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5503
Medlemskap
2024
Hej någon som kan veta vad det är för fel på toan? Den läcker ibland, utrymmet under är fullt med kiss. Packningen är bytt, det verkar som om den ändå inte sluter tätt, kassetten verkar ha "sjunk".

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Toan läcker?

Ha behållarlocket öppet vid användningen och inte enbart vid spolningen så minskar problemet. (Kräver kanske att man har en SOG monterad! ):)

Jag brukar då och då hälla lite såpa på behållarlocket som för stå kvar till nästa användningen, det gör att gummitätningen håller sig smidig samt smörjer mekanismen.

F

F.d. 50069

Guest

Man kan även testa med att höja själva tanken lite så att den tätar bättre mot själva toan.
Detta gjordes på våran förra bil genom att tejpa med tjock tejp i golvet under toatanken, nån milimeter räckte fint:)

Sen har vi tagit för vana att ta ur kasseten mellan turerna, en riktig rengöring sen lite Silikonfett på packningarna och förvaring med luckan öppen så att packningarna får en chans att hålla formen!

Senast redigerad av en moderator:

Lena Svensson

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5503
Medlemskap
2024

Nu har vi rengjort den ordentligt, tagit loss lock och dyl, det var även en skruv som var lös, hoppas att det nu räcker. Vi hade tidigare provat med att lägga under hjulen,men det hjälpte inte. Kan det kanske vara så att barnbarnen 4 och 2 år stått på toan när det tvättat sig? Tack alla som svarat.

Toppen