• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Toan har kuggat över

F

F.d. 25098

Guest
Hej.

Jag har haft problem med toaletten då av någon anledning lockmekanismen ramlade ner i behållaren. Nu är det fixat men det verkar som om skjut/öppningsreglaget har kuggat över och luckan öppnas knappt till hälften.

Är det någon som vet hur man kuggar tillbaka den och hur mycket våld man vågar använda?

Verkar som reglaget inte går att skjuta utan att det är en behållare i utrymmet.

Peter.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025
Sv: Toan har kuggat över

Hej, antar att du redan kollat att själva casseten fungerar korrect i urtaget läge.
I övrigt skulle jag ta hem en sprängskiss på din modell från tillverkaren.
Är ganska säker på att det är enkelt att fixa ditt problem.
Våld ska man bara ta till när man är beredd på skrotning.
:twitcy:

F

F.d. 29908

Guest

Vårat lock trillade oxå ner under semestern, tur att man inte är kräkmagad :D. Var bara till och gräva upp delarna och sätta ihop det, tycker att kassetten i 250 modellen är mycket känsligare än i 200. Både nivåflottören och luckan har lossnat på kassetten som sitter i 250 modellen. I husvagnen hade vi 200 modellen och den fungerade klanderfritt.

Hej.

Jag har haft problem med toaletten då av någon anledning lockmekanismen ramlade ner i behållaren. Nu är det fixat men det verkar som om skjut/öppningsreglaget har kuggat över och luckan öppnas knappt till hälften.

Är det någon som vet hur man kuggar tillbaka den och hur mycket våld man vågar använda?

Verkar som reglaget inte går att skjuta utan att det är en behållare i utrymmet.

Peter.

F

F.d. 25098

Guest

Hej igen.

Har lite funderingar om det är så speciellt bra att dra toatanken i handtaget typ "kabinbagage" på dåligt underlag. Det hadde jag gjort kvällen innan den havererade.

Peter.

Toppen