• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

toalettpapper

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Slut på toalettpapper använder ni vanligt toalettpapper i husbilen och isåfall vilket
Berra

Sv: toalettpapper

Tyckte tråden var intressant och började med att testa COOP's billigaste. Glömde bort experimentet ett tag (surfade på HBK så klart), men efter nästan 3 timmar var pappret helt upplöst. Här kommer bildbevis om det nu går att se på dessa mini-foton (klicka på bilden så blir den lite större):

entropi.jpg

Bild 1: här hänger pappret i en klämma
Bild 2: liten omrörning och allt var upplöst

Slutsats: COOP's billigaste fungerar BRA om man tar en gropig/skakig väg 3 timmar senare!

Min målsättning är att testa olika sorters papper eftersom "att mäta är att veta" som man säger...

Vi använder bara mjuka papper av nyfibrer & fyller kassetten på 3 - 4 dagar & har aldrig sett tillstymmelse till papper när vi tömmer. Vilket fabrikat man använder verkar inte ha någon betydelse.

Bennie

Aha! Är från Dalsland & här har vi en annan sorts humor men det är alltid trevligt & uppskattas när någon skojar till det även om inte jag "hängde med".

Bennie:D

Bild 1: här hänger pappret i en klämma
Bild 2: liten omrörning och allt var upplöst

Min målsättning är att testa olika sorters papper eftersom "att mäta är att veta" som man säger...[/QUOTE]

Tack Ranko för kemiundervisningen!
Är detta inte sånt som kallas fiberopt......förlåt, fiberupplösning?:yes:

Hälsning Walle

Tack Ranko för kemiundervisningen!
Är detta inte sånt som kallas fiberopt......förlåt, fiberupplösning?:yes:
Hälsning Walle

Ha, ha, den var bra Walle! Du har nog rätt, det måste handla om fiberupplösning eftersom ViktVäktarna pratar hela tiden om hur bra fibrer är (både vid input & output : )

Tillbaka
Toppen