• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

toa

rainer1555

HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
7594
Medlemskap
2024
undrar hur ni gör 1 och 2an *******en? ettan är ok, men 2an.
jag stoppar plastpåsen in i toan,efter knyter påsen och kastar den papperskorgen.nice.
ingen lukt när ma tömmer toan.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: toa

Petflaskor o dyligt använder de som flyger, men kan säga att det skulle aldrig Gustav sonen göra för han skulle spy om flaskan blev våt och han var tvungen att ta o tömma den.
Risken stor för att bli uttorkad än att pinka i en Pet
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: toa

undrar hur ni gör 1 och 2an *******en? ettan är ok, men 2an.
jag stoppar plastpåsen in i toan,efter knyter påsen och kastar den papperskorgen.nice.
ingen lukt när ma tömmer toan.

Hur luktar det i papperskorgen då ? Och vem får ta hand om detta ?

Vi gör både 1:an och 2:an i toan och det har inte varit några problem med själva utövandet ,tömmningen eller lukten .

Vi använder dom blå "tepåsarna" som sanitetsvätska = dessa : Aqua Kem Sachetts
 

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: toa

@Rainer1555: det finns en typ av små påsar med sanitetspulver i, typ "tepåsar" som man kan lägga i toabehållaren när den är nytömd. En liter vatten eller två på det så är den klar att använda. Detta gör att de (förhoppningsvis) fasta delarna från nummer två faktiskt snabbt löses upp i små beståndsdelar vilket gör det enkelt att tömma behållaren när det behövs. Använd också lättupplöst specialtoapapper så korkar det inte igen. Blir faktiskt vätska av alltihop.
"Tepåsarna" finns i camping/husbilsbutikerna, liksom specialtoapappret. Rekommenderas starkt.
En blanding av en halv dl såpa och lika mycket ättika sägs också funka bra, har inte testat själv dock.

Det är onekligen praktiskt att göra både 1 o 2 i behållaren och sen bekymra sig om tömning av alltsammans på en och samma gång.

Vh
SoT
(Sanna o Torbjörn)


undrar hur ni gör 1 och 2an *******en? ettan är ok, men 2an.
jag stoppar plastpåsen in i toan,efter knyter påsen och kastar den papperskorgen.nice.
ingen lukt när ma tömmer toan.
 
F

F.d. 53014

Guest
Sv: toa

Hej alla!

Kom att tänka på en arbetsplats för många år sedan. På toadörrens insida satt en lapp där det stod, Slösa tar två men du tar bara en. Jag tror alla var slösa många gånger om.

Kerstin
 
Toppen