Jag har handlat lite prylar från EW-power i CZ Republika... frakten för 27kg går på över 700.-Skr till den plats jag just nu befinner mig på (södra Spanien).... På TNT´s hemsida kan man beräkna hur lång tid fraktan skall ta..... så jag gjorde det.... en vecka.. och det kan jag stå ut med....
Jag fick ett mail att varorna är skickad den 4 juni i år.... en vecka senare så skulle min plan med ett arbete på H-bilen börja.... men jag hörde inget från TNT.... dagarna gick och den 14 juni, alltså 4 dagar efter att mina grejor skulle ha varit här skickade jag ett mail till EW-p. ... De svarar att grejerna är på väg.... när veckan var slut så hade jag inte fått något.... så jag ställde in mig på måndag den 18 juni... men än en gång blev jag besviken.... skickade ett nytt mail.... de svara att det tar inte många dagar innan jag har varorna.... I dag är det 20 juni och än har jag inte fått något (allt är förbetalt)
Nu har det gått mer än 10 dagar extra för den frakten jag betalade för... och nu börjar jag bli lite IRRITERAD..
En sak är säkert kommer mina varor då kommer jag att göra en reklamation... för betalar jag dyr frakt så tycker jag TNT skall hålla vad de lovar.. det är ju precis som när man är ute och flyger... håller inte bolagen vad de lovade då kan man få "skadestånd"... och det är just vad jag kommer att kräva av EW-Power...
Det värsta senarium skulle bli om jag inte fått varorna innan den 1 juli... för den dagen tänker jag starta och köra österut... ut ur Spanien... Vad tycker ni är rimligt krav att ställa i en sådan här situation
Jag fick ett mail att varorna är skickad den 4 juni i år.... en vecka senare så skulle min plan med ett arbete på H-bilen börja.... men jag hörde inget från TNT.... dagarna gick och den 14 juni, alltså 4 dagar efter att mina grejor skulle ha varit här skickade jag ett mail till EW-p. ... De svarar att grejerna är på väg.... när veckan var slut så hade jag inte fått något.... så jag ställde in mig på måndag den 18 juni... men än en gång blev jag besviken.... skickade ett nytt mail.... de svara att det tar inte många dagar innan jag har varorna.... I dag är det 20 juni och än har jag inte fått något (allt är förbetalt)
Nu har det gått mer än 10 dagar extra för den frakten jag betalade för... och nu börjar jag bli lite IRRITERAD..
Det värsta senarium skulle bli om jag inte fått varorna innan den 1 juli... för den dagen tänker jag starta och köra österut... ut ur Spanien... Vad tycker ni är rimligt krav att ställa i en sådan här situation
