Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur vet du att den drar 1,5 A?När jag slår till huvudströmmen i bilen utan att använda några förbrukare,så drar den ca 1.5A.
Provat att koppla ur Tv, antennförstärkare,kylen, men ingen skillnad ,hur felsöka?
Ampermätaren visar noll till jag slår på panelen sedan 1.5A
Mycket bra ide, man skall alltid mäta med multimeter vid problem så att man är säker på att det är ett problem.Är panelen rätt kalibrerad? Den är ofta inställningsbar i menyn. För att verkligen veta läckström måste du mäta med instrument på batteriet
Men dessa bussbaserade styrdon borde du kunna koppla ur en i taget eller?Jag har kalibrerat ampmätaren med allt urkopplat då visar den noll,så fort jag slår på huvudströmmen visar den ca 1.5A.
Bilens batteri är separerat kopplas endast in vid laddning.
Bilen har ett bussbaserat elsystem,dvs.en kabel runt bilen som styrs vi styrdon som skickar signal till vald funktion,inte helt enkelt att mäta var problemet ligger.
Strömmätningen gör jag med separat instrument kopplat direkt till batteriet.