• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips vid köp: Eura Mobil 500 -91

F

F.d. 2596

Guest
Hjälp inför köp:Fiat Eura Mobil 500 -91

Hej!
Jag är nästan nybörjare med husbil och är intresserad av att köpa en Fiat Eura Mobil 500 -91 (alkov) med 1,9 liters diesel motorn.

Är det någon som har erfarenhet av den motorn? Undrar lite om förbrukning och om vilken hastighet man kan hålla.

Kan man trimma den på något sätt för att få upp orken?

Tack på förhand!
Mvh
//Filip
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 26625

Guest
Sv: Tips vid köp: Eura Mobil 500 -91

Försök att hitta en med 2.5 Turbo motor dom är betydligt starkare och bränsle snålare. både 1,9 och 2.5 går att få mer fart i öka bränsle mängden och högre tubo tryck är ju enkelt att fixa.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Tips vid köp: Eura Mobil 500 -91

Hej Filip, tyvärr är nog 1,9L motorn känd för att vara rätt törstig för den helt enkelt inte orkar och har tillräckligt vrid. Det har funnits inlägg här där det varit problem med en förbrukning uppmot 1,5 liter per mil. 2,5L td kan däremot hamna under litern om man har tur.


Lycka till, det finns många fina beg. till salu (och visserligen mycket skräp också) så lås inte upp dig på en viss bil även om den är fin. M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 15312

Guest
Sv: Tips vid köp: Eura Mobil 500 -91

Hej!!
Nu måste jag protestera!