• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips välja monitor till backkamera...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Funderar på en backkamera med dubbla linser, Waeco cam33C1, finns det andra monitorer som man kan använda förutom Waecos egna? Monitorn måste ha två kameraingångar annars funkar det inte.
Eftersom jag redan äger en GPS (TomTom 930T) så behöver jag inte en med GPS i.
Kan man fälla in en sådan här monitor på ett bra ställe i en Fiat -09 utan att plocka ur stereo el. dyl?

/Annette
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tips välja monitor till backkamera...

Det finnes flere videomonitorer som kan kjøres på 12V, de fleste av disse kan veksle mellom 2 til 4 videoinnganger - noen har og inngang for PC. Selv har jeg en 10,5 tommer touchscreen med pc og 2 videoinnganger. Det er flere web-shopper med slike monitorer, en kan og finne transreflektive lcd monitorer som fungerer i fullt solskinn.
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Tips välja monitor till backkamera...

Tvålinsvarianten av kamera är suveränt.Den ena kameran ser rakt bakåt och ger total kontroll av trafiken bakåt.Se till att monitorn i så fall placeras till vänster på instrumentpanelen och inte i mitten .Det är det absolut bästa vid såväl backning som färd framåt.Du kan få se i Hässleholm på min bil hur det fungerar.
//Lars

:yes::yes:
 
Toppen