• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på utflyktsmål med hund

F

F.d. 53314

Guest
Vi har tre pudlar i olika storlekar och gillar promenader i vacker natur. Vi planerar några veckoslutstrippar med husbilen i vår och vill gärna ha tips. Vi bor i Östergötland så södra eller Mellansverige är aktuellt.
 

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Vi har oxå tre pudlar en mellan och två storpudlar som vi åker land å rike runt med
på utställningar.De är bara dom stora som fjollar runt i ringen den lilla är husses gårdshund.
Våra utflykter går väl mest till utställningar, men skulle vilja åka vildmarksvägen i sommar.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Varför inte till Skutesjön och där finns det vandringsspår och stora ytor om ni vill släppa hundarna lösa lite .
Stora ytor för husbilarna .
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Håller med Bosse.B i tråden här!

Ni är ju Östgötar, så självklart OMBERG:yes:, där finns det massor av ställen att stå på.
Fast så här års undrar jag om inte den stora platsen vid vandrarhemmet är bäst!

Anders
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Hej
Hoppas det är okej att jag berättar lite om utflykter med en pudel / danska svensks gårdshund.:dog:
Vi bor nära fotvandrings spår och andra möjligheter för promenader med hunden.

En rolig sak med Sofus är när vi har gått om. 5 km, markerar han ofta lust att springa fritt och bli upphöjd - men vi måste vänta tills vi är ensamma.
Efter ca. 10 till 20 kilometer händer det att jag kan frigöra honom - han löper som en besatt - medan jag tycker vi har gått ganska bra - vi har mer 1 till 2 mil.
När vi närmar oss vägar som leder direkt hem, och jag tycker att vi borde gå 5 km mer kommer han att leda mig till den kortaste vägen hem.

På natten och dagen eter, ser jag inte mycket till Sofus, han vilar med stor glädje.
:):)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Hej
Vilket STORT problem,när man inte har en egen uppfattning eller fantasi.
Det stämmer jag har ingen hund.
/Vidhem
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Kan rekommendera Röstånga camping eller Skäralid i Skåne, fina vandringsleder och otroligt fin natur, perfekt för ett besök under en helg.

mvh Birgittha
 
F

F.d. 53141

Guest
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Håller med Bengt-Åke.
Skutesjön är en mycket fin och avskild anläggning med
härlig natur. Vandringsslingor där man kan släppa hunden
utan att tänka på trafik och andra faror. Vi åker dit igen så
snart vi kan.
Charlie B:)
 
F

F.d. 53339

Guest
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Ett litet tips från Skåne. Ställ bilen vid Vitemölla och promenera utmed havet till Haväng. Vidunderligt vacker natur. Ta en fika vid Skepparpsgårdens vandrarhem - en gammal korsvirkesgård där det finns bord och bänkar. Promenaden tur och retur är c:a 6 km. Inget problem att ha hundarna lösa den här tiden på året. Mellan 1/6 och 30/8 är det hundförbud på badstränderna på de flesta platser här nere. Vid Vårhallarna strax norr om Simrishamn finns fina stränder där även hundarna är välkomna.
 

BengtL

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
10016
Medlemskap
2024
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Jag föreslår Högsåsen i Tiveden, många fina rundvandringsleder både korta och långa.
Högsåsen Narven i Tiveden ekonomiska förening


Det finns även en primitiv "naturcamping" precis innan när man kommer från Gårdsjö, vid sjön Narven. Lite vildvuxet och man ska helst inte ha för stor bil med långt överhäng för att komma upp på platserna. (Kuperat)
Jag har även stått på parkeringen vid vandringscentrat över natten utan problem.

Här är en annan bra länk till vandringsleder i skaraborg:
http://www.skaraborgsleder.se/vandring/se_vandring__skaraborgskarta.html

/BengtL
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

halleberg ock hunneberg,,,sveaskogs sydligaste,,så ligger du på vargön för en hundring med el,,
låt bilen stå där,,ock börja en fin naturupplevelse därifrån,,sen gör de inte ont om du hälsar till LEIF;,ha de,,
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
F

F.d. 53314

Guest
Sv: Tips på utflyktsmål med hund

Bra tips! Tack till alla som svarat:spinny:
 
Toppen