Carina & Hans
HBK Medlem
Skulle gärna vilja ha tips om en bra dator ha med sig i husbilen, som man kan använda för kolla på svt-play svensk radio m.m Och bra batterilängd på också.
MVh Carina
MVh Carina

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Eftersom du efterfrågade en dator så tipsar jag dig om denna lilla, snabba och lätta dator från Samsung
Har en likadan sedan två år, fungerar lika bra som när den var ny, startar snabbt och skulle den bli en aning seg någon gång bättrar den sig helt efter omstart. Stor skillnad mot mina tidigare PC som bara blev segare och segare med tiden. Aldrig mer PC för mig.MacBook Air är min favorit i husbilen. En liten lätt dator med bra batteritid. Det är enkelt att även installera windows på den om man, mot förmodan, skulle känna sig obekväm med osx.
Har en likadan sedan två år, fungerar lika bra som när den var ny, startar snabbt och skulle den bli en aning seg någon gång bättrar den sig helt efter omstart.
Har den GPS, kompass och inbyggt simkort eller måste man ha fler prylar för att klara husbilslivets navigering och ställplatssökning?
För navigering och planering behövs riktiga grejor, kartor![]()
Använder inte iMac för navigering och ställplatssökning mm. Till det har jag en iPad som ju fungerar mycket bra till det.Har den GPS, kompass och inbyggt simkort eller måste man ha fler prylar för att klara husbilslivets navigering och ställplatssökning?
Skulle gärna vilja ha tips om en bra dator ha med sig i husbilen, som man kan använda för kolla på svt-play svensk radio m.m Och bra batterilängd på också.
MVh Carina![]()
Ja...vill man ha en dator med mer användbarhet än en en trött padda så är den ett bra val.
Bosse