Här kommer lite tips på hur man kan förbereda sig lite inför besiktning.
Kolla all belysning: Halv/helljus, positionsljus, sidomarkeringslyktor, körriktningsvisare (även sidokörriktningsvisare), stoppljus (även extra stoppljus), skyltlykta.
Kolla däck: mönsterdjup, ev.torrsprickor (inte bara på sidorna utan även i slitbanan).
Vindruta: Ev. stenskott(>1cm) eller sprickor i siktfältet blir underkänt.
kolla att det finns spolarvätska och att torkarbladen är ok.
Leta fram varningstriangel och lägg den inne i bilen.
Leta fram bälte och bälteslås i bodelen, koppla ihop dessa.
Varmkör bilen.
Tänk dessutom på vad jag har nämnt tidigare ang. KCR-boxar eller motsvarande. Ser man en dyl. blir bilen underkänd.
Inför ev. gasolkontroll skruva bort anslutningen/anslutningarna på gasflaskorna så underlättar man kontrollen mycket. kolla även efter ev. torrsprickor på gasolslangar och at gasolflaskorna sitter fast.
MVH
Jörgen
Kolla all belysning: Halv/helljus, positionsljus, sidomarkeringslyktor, körriktningsvisare (även sidokörriktningsvisare), stoppljus (även extra stoppljus), skyltlykta.
Kolla däck: mönsterdjup, ev.torrsprickor (inte bara på sidorna utan även i slitbanan).
Vindruta: Ev. stenskott(>1cm) eller sprickor i siktfältet blir underkänt.
kolla att det finns spolarvätska och att torkarbladen är ok.
Leta fram varningstriangel och lägg den inne i bilen.
Leta fram bälte och bälteslås i bodelen, koppla ihop dessa.
Varmkör bilen.
Tänk dessutom på vad jag har nämnt tidigare ang. KCR-boxar eller motsvarande. Ser man en dyl. blir bilen underkänd.
Inför ev. gasolkontroll skruva bort anslutningen/anslutningarna på gasflaskorna så underlättar man kontrollen mycket. kolla även efter ev. torrsprickor på gasolslangar och at gasolflaskorna sitter fast.
MVH
Jörgen