• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips hundkärra efter cykel

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Hej
Vi gjorde en investering i vår med el-cyklar och tänkte att vi skulle komma ut på lite turer. Våra två mellanpudlar får kanske lite svårt att springa vid sidan om vid lite längre turer och ibland kanske man även vill shoppa. Så vi har kompletterat med att köpa en kärra för hundar. Passar perfekt och lätt att fälla ihop eller fälla upp. Vi tycker detta är en bra investering. Vi betalade runt tusenlappen för vår.

Trevlig sommar
Lovisa
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    503,5 KB · Visningar: 34

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Tips hundkärra efter cykel

Så har vi oxå gjort till våra 2 små hundar.Köpte en begagnad cyckel kärra som man skjutsar barn i för 500:- och det fungerar kanon bra :)
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Tips hundkärra efter cykel

Hej.
Vi har en också.....funkar hyfsat till våran Golden ! Jag får lyfta in henne, men väl på plats så kommer hon inte ut (dragkedja).
Fast nu vill jag inte tvinga in henne så min lilla fru Marie-Anne har kommit på ett alternativnyttomål för nämnda kärra;)

Ser ni en liten dam som fräser mellan GK´s och tillhörande camping som en skottspole så är det hon:D. Snabbast av alla!!!!!!!

Allasätt är bra utom de tråkiga...

Jo, den gången som jag förflyttade mig och jycken var på en sträcka utmed Göta Kanal .....full speed tills vi blev hindrade av fullmunderad motionär på en mångväxlad cykel. Jag plingade och påkallade uppmärksamhet, sen drog jag förbi den gapande och vilset stirrande hurtbullen! Synd att jag inte har backspeglar på åket för då kanske jag fått se den hurtiga slänga den mångväxlade i kanalen ;););).

Anders och frun som gillar elcyklar med svung!
 

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Tips hundkärra efter cykel

Fick tips om inköpsställe via en av våra medlemmar. Det har inte varit läge att testa ännu pga problem med husbilen men så småningom så...
Se länk!

CROOZER HOME
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Tips hundkärra efter cykel

Har haft en cykelkärra för hund i flera år, den är kanonbra. Skaffade den till gammelhunden jag hade tidigare och just nu får min 10-veckorsvalp åka i den när jag cyklar med den vuxne, så får han en kortare promenad i skogen på halva vägen. Åker under vissa protester, men ett gott tuggben distraherar rätt bra. Fascinerad av hur starkt nätet är, den lille försöker ibland krafsa sig ut ganska rejält, men det blir inte ens några skrapmärken.

Kärra1.jpg
Kärra3.jpg
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Tips hundkärra efter cykel

Hej
Vi gjorde en investering i vår med el-cyklar och tänkte att vi skulle komma ut på lite turer. Våra två mellanpudlar får kanske lite svårt att springa vid sidan om vid lite längre turer och ibland kanske man även vill shoppa. Så vi har kompletterat med att köpa en kärra för hundar. Passar perfekt och lätt att fälla ihop eller fälla upp. Vi tycker detta är en bra investering. Vi betalade runt tusenlappen för vår.

Trevlig sommar
Lovisa

Hej.
Var har du hittat denna? Ser kanonbra ut.
 
Toppen