• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tillgängligt minne i Multimedia.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Vi har en Pioneer multimedia i husbilen, den har inte minne nog att installera filerna med bilder och beskrivning av Husbils klubbens ställplatslista.
Nu undrar jag om någon vet om den kapaciteten finns hos Kenwood DN5180 BTS?

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2025
Ska prova om det går att ladda ner filen på ett SD minneskort, är tveksam men vi testar.
Gissar att man måste göra på ett speciellt sätt. Tex ange en mapp på sd kortet. Och där lägga filerna så hittas dom automatiskt

Kan vara så att sd kortet måste formateras till typ fat32 elr nått annat oxå

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Gissar att man måste göra på ett speciellt sätt. Tex ange en mapp på sd kortet. Och där lägga filerna så hittas dom automatiskt

Kan vara så att sd kortet måste formateras till typ fat32 elr nått annat oxå
Enligt instruktionsboken ska man lägga egna POI,s på ett usb-minne i en map som heter Garmin och där efter sätta minnet i Kenwooden. Får då felmeddelande att minnet inte räcker till. När jag har filerna utan bilder o text funkar det. Men jag har inte lyckats med att få Kenwooden att lägga filerna på SD minnet eller att ha filerna där och få det att funka.
Har ej heller hittat på hemsidan var det står hur man utökar minnet, det finns mycket annat matnyttigt.
För att förtydliga lite så har jag bytt min Pioneer till en Kenwood.

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2025
Enligt instruktionsboken ska man lägga egna POI,s på ett usb-minne i en map som heter Garmin och där efter sätta minnet i Kenwooden. Får då felmeddelande att minnet inte räcker till. När jag har filerna utan bilder o text funkar det. Men jag har inte lyckats med att få Kenwooden att lägga filerna på SD minnet eller att ha filerna där och få det att funka.
Har ej heller hittat på hemsidan var det står hur man utökar minnet, det finns mycket annat matnyttigt.
För att förtydliga lite så har jag bytt min Pioneer till en Kenwood.
Ajdå var ju inte bra. Då vill den säkert kopiera in det i primärminnet. Annars så är det vanligt att man utökar med ett typ sd-kort när inte det primära minnet räcker till

Toppen