• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tillbehör i Tyskland

F

F.d. 16416

Guest
Efter sommarens rekordvärme i Kroatien började jag studera utbudet av AC för bodelen. Fastnade för en Truma Saphir Compact och tror den räcker för vår lilla husbil.

Priset i Kama-katalogen är 16810:- skr.

Beställde istället från en firma i Tyskland i lördags kväll. Får leverans till dörren nu på onsdag för en totalkostnad med frakt på 8952:56:- skr.
Priset för AC-n var 915 Euro och frakten 30 Euro

Slutsats jag är nöjd med priset.

Roadlider
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Tillbehör i Tyskland

Hej!
Inte helt klart ännu, men jag har placerat AC-n i garaget med ett litet specialarrangemang för frånluften från bodelen. Bilen är ju trång men har helt dolt lyckats få in de tre slangarna för kalluft med halvhöga utblås bakom sänggaveln, över trappan till sängarna och på sidan av diskbänken. Passade även på att dra om gasolröret till Truman, som inte var helt just enligt min uppfattninng.
Tror det kommer att funka. Kompletterande materiel har jag köpt på Campingvaruhuset.se (Reimo-grejer) och klart billigare än KAMA.
Roadglider
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Tillbehör i Tyskland

Underbart, dig kan man inte kalla "dumme sweden" vilket tydligen kommer av att vi skall betala extra för allt fast vi är medlemmar i EU och ingen nytta av låga priser. Men dom säger att det är pga att det är frakterna hit upp som är så mycket dyrare men tänk gruppköp av 100 AC då blir nog inte påslaget en 30 Euro. Vi är blåsta så länge vi tror att vi för något bättre för att vi betalar 40% mer för prylarna. Grattis än en gång för att man vågar bryta trenden.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Tillbehör i Tyskland

Ja som dom säjer i TV-reklamen...det är dumt att betala för mycket!!!
Vår kökskran pajade under semestern. På der Freistaat i Solzemoos betalade vi 48:95 EUR blir väl runt 470:- kr. KAMA tar enligt riktprislistan 725:- för samma kran.
Roadglider
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Tillbehör i Tyskland

Har någonn av er handlat från: Deutscher Campingversand. Har hittat en laddare där (EB516) till bra pris. Den gamla slogs ut på Finnlines färja Malmö-Travemunde.
Leffe
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Tillbehör i Tyskland

Verkar som denna firma, som de flesta andra i Tyskland använder Reimo-katalogen som underlag för internetförsäljningen. Säkert en helt OK firma att handla av.
Roadglider
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Tillbehör i Tyskland

Tack tack nu räcker det. Att jag la i klimatanläggningen var för att visa Perrovski att den även fanns på hos den leverantör jag önskade uppgifter om.

Jag behöver köpa en laddare CB-516, men kompl. nog med ett överspänningsskydd, för att minimera risken med "smuttsig" el. Vare sig den kommer från färja eller stolpe.

Überspannungsschutz OVP 01, 130x90x45mm
€80,35 är det nog värt.
Leffe
 
Toppen