• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tidigt vårtecken

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
940
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Tidigt vårtecken

Våren är på G!!
Tack för den fina bilden!!
mvh Birgittha
icon14.gif
 
F

F.d. 53009

Guest
Sv: Tidigt vårtecken

Tack för bilden, påfågelöga är en av de fjärilsarter som övervintrar som vuxna (imago), och dom ser man flyga så snart det blir lite varmt på våren. Andra arter kan övervintra som ägg ,larv eller puppa och de fjärilarna ser man inte flyga förrän senare. Visst är det fantastiskt. Den här fjärilen tyckte förstås
att vedhögen var ett bra ställe att sova i.

Birger
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Tidigt vårtecken

Hej
En stund efter att jag hade hämtat in en korg med ved började vår hund att leka med något på golvet. Det var också en fjäril, frugan tog fjärillen till övervåningen där den får vara tills det blir lite mildare.
Mvh. Klas
 
Senast ändrad:

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Tidigt vårtecken

Hej
Ett lustigt sammanträffande, eller hur? En stund efter att jag hade hämtat in en korg med ved började vår hund att leka med något på golvet. Det var också en fjäril, frugan tog fjärillen till övervåningen där den får vara tills det blir lite mildare.
Mvh. Klas
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Tidigt vårtecken

Våran vår börjar idag...
Annars har bokskogarna slagit ut i Skåne. Oförglömligt ljus i Sölvesborg, Söderåsen, Skäralid m.fl. skånska bokskogar.
Om ni aldrig upplevt den skira grönskan i en nyutslagen bokskog rekommenderas ett besök omgående!!!
Fotografer brukar gilla ljuset!
Bildbeviset försvann! Återkommer.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Tidigt vårtecken

Idag slog körsbärsträdet ut. Inte en enda blomma i morse. Nu nästan helt utslaget. Våren verkar ha bråttom.
 

Bilagor

  • 20160504_200328.jpg
    20160504_200328.jpg
    525,3 KB · Visningar: 14
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Tidigt vårtecken

Sommar! 25°C lite drygt.
En av gullvivorna på gräsängen ser ut att vilja heta rödviva istället..
 

Bilagor

  • 20160509_115014.jpg
    20160509_115014.jpg
    2,5 MB · Visningar: 4
Toppen