• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thule markis återkallelse

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Låter minst sagt dramatiskt om markisen skulle åka ut! jag har däremot problem med att låsa benen i utfällt läge.den lilla plastflärpen kräver brutalt tryck för att låsa,kan detta vara ett känt problem?
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Låter minst sagt dramatiskt om markisen skulle åka ut! jag har däremot problem med att låsa benen i utfällt läge.den lilla plastflärpen kräver brutalt tryck för att låsa,kan detta vara ett känt problem?

Jag fick monterat en ny markis för några veckor sedan och upplever också att det krävs väldigt hårt tryck för att låsa, är rädd för att den (flärpen)skall gå av.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.179
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Defect:
The drive wheel of the Nice 230V tubular motor can separate itself from the motor, causing an inadvertent and uncontrolled opening of the awning.

Hazard:
In a worst case scenario the issue may cause the awning to open while the vehicle is in motion, and therefore could cause a significant safety issue for consumers.

What to do:
Immediately stop driving your RV vehicle with the products installed. You will be contacted by Thule Group or the dealer that sold you the product, and will thereafter be sent a fixing kit that allows you to safely drive your vehicle to a designated repair shop, where your awning will be updated and improved so that the issue no longer remains.

Oavsett, har du en markis som omfattas av kampanjen, hör av dig till din handlare.
 
Senast ändrad:
Toppen