• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thule elektrisk trappa

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Hej.
Vi har problem med vår trappa. Den kuggar över när den fälls in och ut. Finns det någon här på forumet som bytt drevsats eller alt. Motorn. Vi är innepå att åtgärda felet själv.Tacksam för tips.
Vänligen Micke
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.595
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Thule elektrisk trappa

Det kan vara enkelt att åtgärda eller att du måste byta ut motor och drev.


Skruva bort kåpan så kan du se vad som gör att det kuggar över, kan bara bero på att någon skruv har lossnat.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Thule elektrisk trappa

Om det er utgaven med nylondrev så kan løsningen være så enkel som en grundig rengjøring av alle bevegelser. En kan under tvil benytte litt silikonolje på leddene i trappen, men det kan og feste sand og søle og gjøre problemet større. Om årsaken er sand og søle i leddene så bør en henge et stenkskydd foran trappan (bak også om den er like foran bakhjul).
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Sv: Thule elektrisk trappa

Hej.
Jag monterade ner trappan för att se om jag kunde göra något själv. När jag tagit av kåpan som sitter över motorn upptäckte jag att plastdreven gått sönder. Detta bidrog till att trappan kuggade över. Vi snurrade drevet ett kvarts varv och satte ihop delarna igen. Nu fungerar trappan perfekt.:) Tack för tipsen.:msn_thumbup:

Med vänlig hälsning Micke
 
Toppen