• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

thetfordtoalett

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
hej jag undrar är det någon som skaffat sig extra behållare till toan jag undrar hur förvarar ni den och kan det bli lukt om den står 2-3dagar använd ,när jag stoppar in behållarn itoan så uppnar en ventil när man tar ut den stänger ventilen . kan det bli tryck i behållan eller skall man försöka ansluta avluftning i extra behållan ?:)
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: thetfordtoalett

Vi har en extra behållare som vi ofta använder då vi är 5 personer.Den extra behållaren förvaras i en Fiamma Porta-Kassett som vi inte har hängt under bilen som tänkt utan har stående i dubbelgolvet på vår husbil.Vi har aldrig haft problem med lukt eller andra problem som övertryck.Naturligtvis tömmer vi den närhelst tillfälle ges.
//Lars
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: thetfordtoalett

Instämmer med föregående talare - har nyligen köp en extra toabehållare, men funderar över hur den ska förvaras.
Kanske i en plastlåda med tätt lock i garaget??? ¨

Förslag mottages med taxamhet.
 
F

F.d. 25142

Guest
Sv: thetfordtoalett

Extra-kassett är nödvändigt anser jag. Den röda lampan börjar ju alltid lysa på natten.
Vi har aldrig haft lukt ifrån den fulla kassetten. I vår nya bil är det så lyckligt att det finns ett separat utrymme, men i vår förra hade vi kassetten i garaget och det var inga problem alls. Den pyser ingen lukt helt enkelt.

Bobo
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.594
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: thetfordtoalett

Instämmer med föregående talare - har nyligen köp en extra toabehållare, men funderar över hur den ska förvaras.
Kanske i en plastlåda med tätt lock i garaget??? ¨

Förslag mottages med taxamhet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Håkan o Britt / Roland & Viola, Det finns en behållare till kassetten som är tänkt att fästas under bilen men som säkert kan placeras på andra ställen om det finns plats. Jag kommer tyvärr inte ihåg var jag hämtade bilden för behållaren fanns inte till min (äldre) kassett så jag tänkte bara stjäla modellen och tillverka en egen. Personligen tycker jag att placeringen under bilen verkar tilltalande med tanke på innehållet även om det kanske är lite bökigt att komma åt.

6574_0.jpg

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: thetfordtoalett

tack jankro o alla andra för bra svar det var en bra ide att hänga den under bilen skall åka o mäta under bilen om plats ,det finns nog mellan ram o kjolpaket det är dumt att dom ej utnyttajt utrumet under bilen jag har ej garage på nya bilen vill ej ha burken inne under sängarna ps det kan ej vara svårt att göra lådan i aluminium om man ej kan köpa den färdig återkommer om info mvh håkan britt
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: thetfordtoalett

hej jag tog kontakt med kama det finns låda för toatank den heter kpp-5670006 pris 1676+moms
man får ladda ner nya katalågen från kama ps den får plats under min nya bil tack för bra ideer
mvh håkan britt
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: thetfordtoalett

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Håkan o Britt / Roland & Viola, Det finns en behållare till kassetten som är tänkt att fästas under bilen men som säkert kan placeras på andra ställen om det finns plats. Jag kommer tyvärr inte ihåg var jag hämtade bilden för behållaren fanns inte till min (äldre) kassett så jag tänkte bara stjäla modellen och tillverka en egen. Personligen tycker jag att placeringen under bilen verkar tilltalande med tanke på innehållet även om det kanske är lite bökigt att komma åt.

Visa bilaga 22394

M.v.h. JANKRO.

Exakt så är vår som är uppskruvad i samma utrymme där det finns utrymme för elverk som vi har i garaget.
 
Toppen